Nagyot nőtt a Hyundai profitja
A Hyundai Motor bejelentette, hogy az idei első negyedéves profitja 30 százalékkal emelkedett, amely a gyenge von mellett elsősorban a vállalat új hobbiterepjárói iránti erős keresletének köszönhető.
A Hyundai Motor közleménye szerint a vállalat a tavalyi 637 millió dolláros eredménye után idén január és március között 830 millió dollár nettó profitot ért el. Ez a brókercégek által várt 663 millió dollárnál is magasabb szint. „A Palisade és a Santa Fe terepjáróink iránti hatalmas kereslet segítségével tudtuk elérni ezt az első negyedéves eredményt” – mondta Byung-gil Heo, a Hyundai értékesítési részlegének vezetője.
A Hyundai decembertől árusítja három üléssoros, összkerékhajtású Palisade terepjáróját, míg a Santa Fe tavaly február óta van a piacon. Az autógyártó tervei szerint az idei év harmadik negyedévében kezdi meg a Palisade modell amerikai árusítását. A Hyundai kiszélesített kínálatában most már a kiskompakt Kona, a kompakt Tucson, a középkategóriás Santa Fe és a Palisade nagyterepjáró modellekből áll, amelyeket a piaci igények változásaira reagálva alakítottak ki. „A hobbiterepjárók iránti növekvő igények kielégítésére a Hyundai csoport az új G80 mellett még idén bemutatja a Genesis első GV80 hobbiterepjáróját is” – mondta Heo.
A szélesedő modellpaletta mellett a gyengébb von is tovább segítette a magasabb nettó profit elérését. A gyengébb hazai fizetőeszköz értéke ugyanis növeli a dollárban kapott bevételek értékét és ezzel a helyi pénznemben számolt profit magasabb lehet.
A vállalat üzleti bevételei a tavalyi 593 millió dollárról 21 százalékkal 726 millió dolláros szintre növekedtek 2019 első három hónapjában. Eközben a Hyundai globális értékesítési eredményei 2,7 százalékkal 1 021 377 darabra csökkentek a tavalyi 1 049 389 darabról, amelynek hátterében elsősorban a globális kereslet csökkenése állt.
Forrás: en.yna.co.kr
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!