Az ADAC és a Hyundai segíti a bajbajutott villanyautósokat


A Hyundai németországi képviselete az ADAC Service GmbH-val közös kísérleti projekt keretében két Ioniq Electric modellt biztosított, amit ún. „Mobiltöltőként” használnak a Hamburg és Duisburg térségében bajbajutott villanyautósok számára.

A Hyundai és az ADAC közös projektje által az lemerült akkumulátoros villanyautók juthatnak vésztöltéshez. Egy teljesen lemerült akkumulátoros elektromos járművet ugyanis nem lehet sokáig tolni és vontatni sem lehet. A Hyundai Ioniq mobiltöltőjével az ADAC képes a helyszínen újratölteni az autót, amelyet nem elsősorban az ADAC tagjainak szól, ez az új szolgáltatás inkább az autógyártó helyi szintű segélynyújtási szolgáltatásának részeként jelenik meg. 


A szolgáltatás lényege, hogy az Ioniq mobiltöltője úgynevezett V2V-töltésre, azaz egyik járműből másik járműbe történő töltésre képes, úgy hogy saját akkumulátorának energiáját használja fel erre a célra. A különlegesen kialakított töltőjármű maximálisan 20 kW-tal tud tölteni, amivel a lemerült villanyautót nagyjából 15 perc alatt 25 kilométeres hatótávhoz juttatja, amivel az már elérheti a legközelebbi villámtöltőt. Az Ioniq molbitöltője ehhez az Európában szabványos CCS csatlakozót használ.


A mobiltöltővel ellátott Ioniq Electric autókat úgy alakították ki, hogy azok a vésztöltést követően se merüljenek le teljesen. Amennyiben a segélyjármű töltöttsége 30 százalék alá csökkenne, a rendszer a vésztöltést automatikusan leállítja. Ez azonban abban a körzetben nem fog előfordulni, hiszen a Hyundai Ioniq Electric feltöltött állapotban kereken 280 kilométer megtételére képes, míg az autóban a segélytöltést követően is legalább száz kilométerre elegendő energia marad. A Hyundai hamarosan egy harmadik mobiltöltővel felszerelt Ioniq Electric modellt is biztosít az ADAC számára. 


A németországi Landsbergben működő Sangl Autóház már rendelkezik egy saját guruló töltőállomással. Ami nem is véletlen, hiszen Jürgen Sangl cégvezető az elmúlt év végén már az ötszázadik Ioniq Electric autóját értékesítette. A Sangl Autóház mobiltöltővel felszerelt Ioniq modellje hivatalos küldetés keretében tavaly októberben a Hyundai Kona párizsi promóciós útját is végigkísérte. A hatótáv-kihívás során az akkor újdonságnak számító Hyundai Kona Electric modellekkel az újságírók Frankfurttól Párizsig utaztak, amelynek során az Ioniq Electric mobiltöltőjének egyáltalán nem kellett segítséget nyújtania. Akkor csupán a győztes csapatnak sikerült egyetlen feltöltéssel 506 kilométert megtennie egyetlen töltéssel és ezzel gond nélkül célba érnie. A 75 km/órás átlagsebességükkel a Hyundai Kona Electric mozgó útakadály sem volt és ezzel az eredményével a WLTP értéket 5 százalékkal túl is szárnyalta. 

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését