A Hyundai tizenhét elektromos haszonjárművet dob piacra


A Hyundai Motor bejelentette, hogy 2025-ig, azaz a következő bő 5 évben 17 különböző hajtáslánccal felszerelt elektromos haszonjárművet dob piacra. 

A Hyundai Motor a következő öt év során 17 olyan haszonjárművet kíván piacra vezetni, amelyek elektromos hajtáslánccal rendelkeznek. A vállalat tervei között hét tisztán elektromos akkumulátoros, valamint tíz hidrogénnel hajtott üzemanyagcellás modell szerepel, ezek között 11 teherautó és hét busz lesz. A Hyundai közleménye szerint a 17 környezetbarát haszonjármű között az a tisztán elektromos és üzemanyagcellás két busz is szerepel, amit a vállalat korábban már Szöul önkormányzata rendelkezésére bocsátotta.  

A Hyundainak ez a lépése összhangban áll a globális autógyártók azon törekvésével, amelynek során a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt egymással versengve mutatják be környezetbarát modelljeiket. Az üzemanyagcellás jármű csak vízpárát bocsát ki, miközben a tárolt hidrogén a környezet oxigénjével kölcsönhatásba lépve elektromos áramot állít elő.



A Hyundai Motor stratégiája kétirányúvá válik a jövőben: A hosszú távú nehéz tehergépjárművek és gyorsjáratú buszokat üzemanyagcellás meghajtással látják el, miközben a városi, elővárosi körzetekben használt kisebb, logisztikai feladatokat ellátó teherautókat és személyszállító kisbuszokat tisztán elektromos változatban dobják piacra. A vállalat még idén decemberben tíz darab üzemanyagcellás teherautót ad át Svájcban, amelyből 2025-ig 1 600 darabot kívánnak értékesíteni Európa különböző piacain.

A Hyundai Motor a teljesen elektromos County busz bemutatóján hozta nyilvánosságra elektromos haszonjárművekkel kapcsolatos terveit. A 128 kWh kapacitású akkumulátorával 200 kilométer megtételére képes elektromos County buszt a 2. Hyundai Teherautó és Busz Üzleti Vásáron mutatták be a Szöultól északra fekvő Goyang városában. A gyártó közleménye szerint a County teljes feltöltése 72 percet vesz igénybe


Az Ioniq, majd a Kona Electric modellekkel a villanyautós piacon már bizonyított Hyundai Motor ugyanitt mutatta be Pavise névre keresztelt teherautóját is, amely a közlemény szerint még inkább kiszolgálja a hosszútávú fuvarozók igényeit. A Pavise modellben széria az első ütközéselkerülő rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető és a hátsó parkolássegítő is.  

Forrás: en.yna.co.kr

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését