Jön a Hyundai tükörkamerás rendszere


A Hyundai csoport leányvállalataként a Hyundai Mobis most bejelentette, hogy olyan kamerás monitorrendszert fejlesztett ki, amely a jövőben képes lehet kiváltani a hagyományos visszapillantó tükröket is.  

A Hyundai Mobis által kifejlesztett új kamerarendszerrel a hagyományos visszapillantó tükrök által keltett szélzaj jelentősen csökkenthető, miközben a légellenállás csökkenésével javítja az autó hosszabb távú gazdaságosságát, emellett az új modellek külalakját illetően szabadabb kezet enged a vállalat tervezőinek is.

A Hyundai Mobis az első olyan koreai vállalat amely ilyen kameramonitor rendszert (CMS) fejlesztett. A CMS rendszerében a kamerákat a hagyományos visszapillantó tükrök helyére illesztik be azért, hogy a jármű környezetét figyelemmel kísérjék és azt egy belső monitorra kivetítsék. Ez a technológia növeli a látóteret és nagymértékben lecsökkenti a holttereket, ezzel is növelve a vezetési biztonságot, valamint a kamerák felszerelésével a formatervezőknek is segít innovatív formaterveket létrehozni.  


A kamerák látószöge több mint 35 fok, ami több mint duplája egy hagyományos oldaltükör 17 fokos látószögének. A Hyundai Mobis közleménye szerint a CMS rendszer lehetővé teszi az autóvezetők számára, hogy holttérmentesen vezessék autóikat, szükségtelenné téve azok ellenőrzését. A CMS monitort az autó belső terében helyezték el, míg a kamerák apró karjai az autó oldalához erősítik. Ennek eredményeként a CMS jelentősen lecsökkenti azokat a zajokat, amelyeket egy hagyományos tükör generál és a légellenállás csökkentésével növelik a jármű üzemanyag-hatékonyságát.  

Ezek az előnyös tulajdonságok arra ösztönzik a világ országait, hogy a CMS rendszerekhez alkalmazkodó szabályozásokat hozzanak létre. Jelenleg csak néhány gyártó van a világon, amely rendelkezik ezzel a technológiával. A Hyundai Mobis arra törekszik a CMS technológiája előnyeit kihasználva a jövőben egyre több megrendelést szerezzen. Az előrejelzések szerint a CMS technológia iránti kereslet 2023-ra eléri a 200 ezer darabos szintet.


„A jövő autózásához vezető paradigmaváltáshoz az összes olyan fontosabb alkotóelem funkcionális és formai változására van szükség, amire eddig magától értetődőnek tekintettünk” – mondta Gregory Baratoff, a Hyundai Mobis autonóm járműfejlesztési részlegének alelnöke, majd hozzátette, a vállalat nemcsak az olyan alkatrészeket fejleszti, mint az érzékelők és a ráépülő megoldások, de a jövő autózási korszakára felkészülve más fontos alkotóelemekre is kiterjed a figyelmük. 

Forrás: businesskorea.co.kr, indiatimes.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését