A Hyundai Nexo amerikai törésteszten bizonyított


Az amerikai Közlekedésbiztonsági Biztosítási Intézet legutóbb az egyelőre kizárólag Kaliforniában elérhető Hyundai Nexo törésbiztonságát vizsgálta és azt a legmagasabb minősítéssel jutalmazta. 

Az üzemanyagcellás járművekkel kapcsolatban az egyik leggyakrabban hangoztatott aggodalom, hogy az autó üzemanyagtartályában nagynyomású és gyúlékony hidrogéngáz található, amelyen senki nem szeretne ülni. Számunkra megnyugtató lehet, hogy a Hyundai Nexo a tavaly elvégzett EuroNCAP töréstesztje után most az amerikai Közlekedésbiztonsági Biztosítási Intézet (IIHS) szigorú töréstesztjén a legmagasabb minősítést szerezte meg. 


Az IIHS nemrég bejelentette, hogy a 2019-es modellévű Hyundai Nexo az intézet legjobb minősítését, a Top Safety Pick+ jelölést érdemelte ki. Ez ugyan csupán a 2019 júniusától Amerikában forgalomba hozott Nexo modellekre érvényes, ám csak azért, mert a Hyundai ekkortól cserélte le az autó fényszóróját egy jobban világító rendszerre. A korábban készült Nexo modellek csak a Top Safety Pick jelölést kapták, vagyis ez egyáltalán nem érinti az autó ütközésbiztonságát.  


Ahhoz, hogy egy jármű megkapja az IIHS Top Safety Pick+ jelölését, első körben számos ütközési teszten kell megfelelnie. Ezeken a Hyundai Nexo a legmagasabbnak számító „Good” minősítést szerezte meg, beleértve a trükkös kis átfedéses utasoldali frontális ütközést, amely a már alkalmazott vezetőoldali hasonló ütközés tükörképe, és amellyel az intézet ellenőrzi, hogy az utasokat is ugyanúgy védi a jármű, ahogyan a vezetőt. A Nexo minden törésteszt alkategóriában is jó minősítést ért el, kivéve kettőben, ahol a második leginkább elfogadható minősítést szerezte. 

Ezeken a teszteken nemcsak maga az autó karosszériája, de az ütközéselkerülő rendszerek és a fényszórók működését is értékelik. Mivel az első ütközésfigyelmeztető és az automata vészfékrendszer a Nexoben alaptartozék, amely 20 és 40 kilométer/órás tempóval is működik, az autó így itt is a legjobb minősítést érdemelte. A fényszórók esetén a 2019 júniusa után készült Nexo modellek továbbfejlesztett fénykévéje révén jó minősítést érdemelt, míg az előző csak elfogadható minősítést kapott. Bárhogyan is legyen, az autó még így is megérdemelte a díjat.   


„A Hyundai Motor és mérnökcsapata az élvonalbeli biztonságot és kényelmet szem előtt tartva a vezetési élmény mellett az aktív biztonsági rendszerek hozzáadásával a jövőben is még biztonságosabb autókat készít” – mondta Scott Margason, a Hyundai Motor America terméktervezési igazgatója. „Új Nexo modellünk nagyvonalú vezetéstámogató technológiáival és kiváló utasbiztonságával tovább hangsúlyozza a biztonság elsődlegességét egy üzemanyagcellás járműben is.”  


Ami a konkrét törésteszt érdekessége, hogy azt nem az IIHS kezdeményezte, hanem a Hyundai amerikai képviselete. Ezzel a korlátozottan, egyelőre csak Kaliforniában kapható üzemanyagcellás hobbiterepjáró volt az első olyan hidrogénhajtású jármű, amit az amerikai intézet teljeskörű teszteknek vethetett alá. 


A 2019-es modellévű Nexo már a sokadik olyan Hyundai modell, amely kiérdemelte az IIHS Top Safety Pick+ díját. Korábban az intézet ugyanezzel a díjjal jutalmazta a Hyundai Elantra, a Sonata, a Kona, a Tucson, a Santa Fe modelljeit. Az Accent, az Elantra GT, az Ioniq, a Veloster és a Santa Fe XL modellek az IIHS második legjobb Top Safety Pick kategóriában végeztek. 

Forrás: cnet.comhyundainews.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését