Újabb konnekotoros Hyundait mutattak be Kínában


Miközben a Hyundai a globális piacon nemrég frissítette legnépszerűbb limuzinját, a kínai piacon változatlan formában kínált Elantra most egy környezetbarát hajtásláncot kapott. 

A Hyundai Elantra épp tavaly ősszel kapott egy elég alapos ráncfelvarrást, ez azonban nem érintette Kínát, ahol egyszerre az autó több generációját is forgalmazzák. A limuzin helyi változata megőrizte az eredetileg még 2015-ben bemutatott külső formatervet, ám idén júliusban némi kozmetikázás mellett az autó egy vadonatúj 1.5 literes, 115 lóerős szívó benzinmotort is kapott hatfokozatú kézi váltóval, vagy opcióként automatával.


Most viszont a Hyundai egy hatalmasat lépett előre azzal, hogy az Elantra modell helyi választékát egy konnektorról is feltölthető hibriddel is kiegészítette. Az Elantra PHEV erőforrása megegyezik az Ioniq Plug-in változatában használt hajtáslánccal. A benzines motor egy 1.6 literes, Atkinson ciklusú, 105 lóerős egység, amelyet egy 61 lóerős villanymotor egészít ki, az erőátvitelt pedig egy hatfokozatú duplakuplungos DCT váltó végzi. 


Nagy változás azonban, hogy amíg az Ioniqban egy 8,9 kWh kapacitású akkumulátor van, addig az Elantra csomagterének aljába egy ennél nagyobb, 12,9 kWh kapacitású akkucsomag került beépítésre. Ezzel a nagyobb akkupakkal a tervezők szerint akár 85 km is megtehető tisztán elektromos üzemben, ezért a Elantra PHEV szabványos átlagfogyasztását mindössze 1 liter/100 km-ben határozták meg. Hibridüzemben az Elantra 4,2 litert fogyaszt 100 kilométeren.  


Kívülről az Elantra PHEV változata csak némileg különbözik benzinmotorral szerelt társaitól: mások a lökhárítók, eltérő a hűtőmaszk és a keréktárcsák és persze az akku töltéséhez az első sárvédőn alakítottak ki egy csatlakozónyílást. Belül a hibridekre jellemző energiamonitor és állapotjelző, valamint néhány új kapcsoló jelenti a legnagyobb változást, de a középső érintőkijelző mérete is nőtt valamennyit az új modellváltozatban.


A Hyundai Elantra kínai hibridváltozata átszámítva legkevesebb 28 ezer dollárba (kb. 8,1 mFt) kerül, ám a kormányzati támogatásoknak köszönhetően a vásárlók 22 500 dolláros áron (kb. 6,5 mFt) tudják majd megvásárolni. Ez azonban még mindig elég sok pénz, hiszen a benzines változat 15 600 dollárért (kb. 4,5 mFt) kapható. A Hyundai egyelőre nem közölte, hogy az Elantra PHEV modellt más piacokon is be kívánja-e vezetni.  

Forrás: 365news.biz

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését