Hyundai dobogó nélkül ért véget a Német-rali


A Hyundai Motorsportnak ugyan idén nem sikerült dobogós helyet elérnie Németországban, az elért negyedik, ötödik és hatodik helyezés ugyanakkor megmutatta, hogy a márka továbbra is erős ellenfél a világbajnokságban. 

A Hyundai i20 Coupe WRC kormánya mögött Dani Sordo volt a csapat legjobban teljesítő pilótája, aki az utolsó szakaszokig a negyedik helyen állt. Az alzenaui székhelyű csapat spanyol pilótája azonban helyet cserélt a világbajnokságban jelenleg jobb helyen álló Thierry Neuville-lel, így végül a belga pilóta futott be negyedikként a célba. 


A Hyundai csapat pilótái különösen a verseny utolsó napján voltak nagyon erősek: Thierry Neuville a négy utolsó szakaszból háromban a legjobb időt futotta, ráadásul a Power Stage szakaszt is sikerült megnyernie, öt plusz pontot gyűjtve ezzel a világbajnokságban. Emellett két szakaszon Dani Sordo is a második leggyorsabb tudott lenni, vagyis mindkét pilóta nagyon gyors tudott lenni, így ketten együtt nyolcszor értek el legjobb időeredményt. Az első napot még a második helyen záró Thierry Neuville a második napon egy defekt miatt az ötödik helyre esett vissza.  


A 2019-es ADAC Német-ralit eredményével a Hyundai Motorsport nyolc pont előnnyel megőrizte vezető helyét a konstruktőri világbajnokságban. Az utolsó négy WRC rali előtt Thierry Neuville ismét a második helyre ugrott a versenyzői világbajnokságában.


„Ezen a hétvégén tényleg mindent beleadtunk és magunkból és a Hyundai i20 Coupe WRC-ből mindent kihoztunk“ - mondta Thierry Neuville. „Akár a győzelemért is versenyre kelhettünk volna, ha szombaton nem kapunk egy defektet. Ezzel nem voltunk egyedül, ez hozzátartozik a versenyzéshez, így ezt el kell fogadnunk. Jó érzéssel vezettem az autómat, ezért tudtam a Power Stage szakaszon mindent beleadni és további fontos pontokat szerezni a világbajnoki versenyben.“


„Sajnos a versenyünket egy pénteki műszaki hiba nagyban befolyásolta“ - mondta Dani Sordo. „Ez ellen nem tudtunk semmit sem tenni, az egész csapat nagyon csalódott volt. Ám nem szabad figyelmen kívül hagyni a verseny pozitív aspektusait sem: a legfontosabb a javulás, amit a Hyundai i20 Coupe WRC aszfalton mutatott. A csapatok kemény munkájának köszönhetően versenyképesek lettünk. A legjobb időket tudtuk autózni és ezért optimistán várjuk a következő ralikat.“


„Az első aszfaltos versenyünk nem volt könnyű menet, de fontos előrelépéseket tettünk“ - mondta Andreas Mikkelsen. „Nagyon sokat dolgoztunk az autó érzetén, a vezetési stílusunkon és a különböző körülményekhez alkalmazkodás optimalizálásán. Sokat javítottunk, de ez még mindig nem tökéletes. A Power Stage szakaszon is kényelmes tempót autóztunk, nem követtünk el hibákat és sikerült is Ogiert magunk mögött tartani.“


„Ha valaki csak az eredményt nézi, az lehet a benyomása, hogy nem volt meg a megfelelő teljesítményünk“ - mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke. „Ám ha figyelembe vesszük a teljes képet, a csapatok és a versenyzők munkáját, erős tempót diktáltunk. A szombati defektig Thierry Neuville a győzelemért küzdött. A hétvége előtt talán senki sem várta volna, hogy ez ilyen szoros lesz. Sordo is erős formát hozott, így a műszaki problémája nélkül ő is az élen végzett volna. Ezzel nem lehetünk elégedettek, ez megint egy olyan lehetőség volt, amivel nem tudtunk élni. A saját sorsunkat nekünk kell irányítanunk, ez pedig azt jelenti, hogy minden egyes területen erősnek és megbízhatónak kell lennünk. Nem várhatunk arra, hogy a versenytársaink hibázzanak. Az autóink erősek voltak, a csapatok teljesítménye már kevésbé. Ezen még dolgozunk kell.“ 


Forrás: speed-magazin.de

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését