Hibridként érkezhet a Hyundai i30 frissítése


A Hyundai ugyan tavaly kisebb módosításokat végzett az európai piacon népszerű i30 modelljén, ám a félidős ráncfelvarrásnál ennél komolyabb változtatásokra készülhetünk.

A Hyundai Motor tavaly némileg módosította az európai gyártású i30 kompakt modelljét, amelynek leglátványosabb változása volt, hogy a kompakt és a kombi kivitel is megkapta az ötajtós Fastback kupé modell első lökhárítóját. Emellett módosítottak a motorkínálaton is azért, hogy azok megfeleljenek az életbelépő szigorúbb környezetvédelmi előírásoknak.  


Ezek azonban csak apróbb módosítások voltak, a Hyundai mérnökei pedig már dolgoznak az i30 félidős ráncfelvarrásán is. Ennek bizonyítékaként megjelentek az első prototípusok a vállalat németországi fejlesztőközpontja közelében, amelyek ugyan szokás szerint vastag álcázást viselnek, bizonyos jellegzetes elemek azonban így is láthatóvá váltak. 


A tesztelésre fogott ötajtós prototípus teljesen új első kialakítást kap, amelyben az első hűtőmaszk leginkább az új Sonata stílusát követi. Az autón újakra cserélték az eddigi fényszórókat is, amelyek új alakú, jellegzetes LED fényeket kaptak. Alattuk módosítottak a lökhárító alakján is, amelyekben a ködlámpák az eddigieknél jóval feltűnőbb kialakításúak lettek.  


A hátsó részt is vastag álcázás fedi a kíváncsi tekintetektől, az azonban itt is látszik, hogy a hátsó lökhárítókat is kicserélték és a hátsó fényvisszaverők is más helyen kaptak helyet. Emellett valószínűleg a hátsó lámpákon is módosítottak némileg, ha az alakjuk nem is, de a belső elrendezés vagy a mintázat mindenképpen a mostanitól eltérő lesz, bár ezt a kémfotók alapján egyelőre nem lehet megállapítani.   


A belső térben valószínűleg nem számíthatunk majd nagy formai újdonságra, tekintettel arra, hogy az i30 volt 2017-ben a Hyundai első olyan autója, amely megkapta a vállalat új belső formanyelvét. Ennek megfelelően a tervezők inkább az anyagminőségen javítanak majd és várhatóan új, modern kényelmi és biztonsági felszerelésekkel, asszisztensrendszerekkel látják majd el az új modellt. Így valószínűleg a Santa Fében is bemutatott hátsó utastérfigyelő, a biztonságos kiszállást segítő rendszer, illetve a vészfékrendszerrel ellátott hátsó keresztiárnyú forgalomfigyelő rendszer is elérhető lesz az új i30-hoz.  


A motorválasztékról egyelőre semmi információ nincs, de mivel a tavalyi frissítéskor az autót az Euro 6d Temp emissziós normáknak megfelelő erőforrásokkal szerelték fel, ezért várhatóan azok tovább szolgálnak majd az autóban. Korábban pletykák keringtek arról, hogy az i30 az új Ceedhez hasonlóan plug-in hibrid hajtásrendszert kaphat, amit az Ioniq 1.6 literes benzinmotorja és egy 8,9 kWh-s akkumulátor együttese mozgat. Habár ez logikus lépés lenne, sokkal valószínűbb, hogy a ráncfelvarrás a Tucsonhoz hasonlóan egy olcsóbb, egyszerűbben beépíthető lágyhibrid rendszert hozhat. 


Egyelőre azt nem tudni, hogy a frissített Hyundai i30 pontosan mikor mutatkozhat be, ám a prototípus megjelenése alapján a bemutatóra nagyjából egy éven belül, azaz 2020 közepén kerülhet majd sor. 

Forrás: carscoops.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését