Megérkezett a Hyundai Grand i10 Nios Indiában


A Hyundai Motor India ünnepélyes keretek között Új-Delhiben bemutatta az i10 harmadik generációját, amely a helyi piacon Grand i10 Nios néven mostantól meg is vásárolható.

A Hyundai Motor indiai képviselete 2007 óta gyártja az i10 különböző generációit. Az első generáció i10 néven jelent meg már több mint tíz évvel ezelőtt, kezdetben ezt az autót exportálták Európába is, de később a Hyundai törökországi üzemének beindulásával hozzánk már onnan szállították. Az i10 2013-ban adta át helyét a helyi piacon Grand i10 néven árusított második generációnak, amit most a harmadik nemzedék Grand i10 Nios néven követ. Az első két generációból eddig összesen 2,72 millió darabot gyártottak globálisan. 


Az indiai piacon kompakt ötajtós kisautók részesedése még mindig 48 százalékos, így érthető, hogy a Hyundai a fokozódó SUV láz közepette miért ragaszkodik a Grand i10 modellhez. Ez annyira igaz, hogy a kisautó Nios utónevű harmadik generációjának bevezetésével a Grand i10 nem szűnik meg, azt párhuzamosan árulják majd a Hyundai indiai márkakereskedéseiben.    


„A vadonatúj Grand i10 Nios egy olyan termék, amely Indiában készül a világ számára” – mondta S. S. Kim. a Hyundai Motor India Ltd. vezetője. „Az indiai autópiac kulcsfontosságú ponttá vált a Hyundai globális növekedési tervében. A harmadik generációs Grand i10 Nios a hihetetlenül népszerű i10 márkának immár harmadik nemzedékét jelenti. A vadonatúj Grandi i10 Nios az indiai piac iránti elkötelezettségünket jelképezi és azt az ígéretet testesíti meg, amellyel boldog életet teremthetünk vásárlóinknak.”  


A 3 805 mm hosszával, 1 680 mm-es szélességével és 1 520 mm-es magasságával 40 mm-rel hosszabb, 20 mm-rel szélesebb Nios modell az eddig kapható Grand i10 sokkal sportosabb kialakítású változata, amely elsősorban a fiatalabb indiai autóvásárlók generációját célozza meg. Kívülről a Grand i10 Nios is tipikus Hyundai kaszkád hűtőmaszkot kapott, amely a kisautót még szélesebbnek igyekszik mutatni. Emellett felfelé ívelő fényszórók, a hűtőmaszk szélébe integrált bumeráng alakzatú LED menetfények, új alufelnik és cápauszony formájú tetőantenna teszi teljessé az autó összképét. Hátul ezt a fekete, lebegő C oszlopba integrált típusjelölés mellett új, méretesebb lámpatestek és új formájú fényszórók egészítik ki. Az autót hatféle egységes szín mellett kétféle kettős fényezéssel is meg lehet rendelni.  


Belül az új Hyundai Grand i10 Nios a 25 mm-rel 2 450 mm-re megnövelt tengelytávja miatt tágasabbnak hat. Az autó kettős színezésű utastérrel érkezik, a műszerfal teljesen új tervezés, amelyben a központi érintőkijelzőt a műszeregységgel egy magasságba emelve egyetlen egységbe integrálták. Az indiai kisautók közül elsőként a Grand i10 Niosban lesz kapható vezeték nélküli mobiltöltő, 20,25 cm-es érintőkijelző, félig digitális műszeregység, Arkamys prémium hangrendszer, kulcsnélküli indítás, és hátsó utastéri elektromos csatlakozó. A Hyundai szerint a klímarendszert pedig olyan technológiával látták el, amely a klíma párologtató rendszerében lévő mikroorganizmusok lebontásával kiszűri a kellemetlen szagokat az utastérből.    


„Az autót az új évezred fiataljai számára alakítottuk ki, akik divatosak és progresszívek” – mondta Simon Loasby, a Hyundai Motor stílustervezési részlegének alelnök vezetője. „Megpróbáltuk úgy felemelni a Grand i10 Nios stílusát, hogy az kiemelkedjen a kategóriából.” A gyári kódnevén AI3 típust a Hyundai amerikai és koreai fejlesztőközpontjai tervezték, ám a kialakításához az indiai Hyderabadban működő helyi fejlesztési részleg is jelentős mértékben hozzájárult. 


Biztonsági rendszerek terén a Hyundai Grand i10 Nios fékerőelosztó rendszerrel kiegészített blokkolásgátló rendszerrel, hátsó tolatóradarokkal és tolatókamerával, dupla légzsákkal, övelőfeszítővel és ütközésérzékelő ajtózárakkal rendelkezhet. Az indiai középméretű kisautók kategóriájába érkező Grand i10 Nios Indiában először opciós garanciacsomagokkal választható, amelyben az alap 3 év vagy százezer kilométer mellett 4 év vagy 50 ezer, illetve 5 év vagy 40 ezer kilométeres garancia is választható az országúti segélyszolgálat mellé.  


Az új Hyundai Grand i10 Nios modellhez kétféle 1.2 literes erőforrás kérhető Indiában. Ezek szinte teljes mértékben megegyeznek azokkal a motorokkal, amelyeket eddig is kínáltak a Grand i10 korábbi generációihoz, ám a mérnökök sokat dolgoztak azon, hogy ezek megfeleljenek a jövőre életbe lépő szigorúbb indiai kibocsátási előírásoknak is. Ennek megfelelően az 1.2 literes benzines 82 lóerős, maximális forgatónyomatéka pedig 114 Nm, míg a dízel 74 lóerőt és maximum 190 Nm nyomatékot teljesít. Mindkét modellhez alapáron ötfokozatú kéziváltó jár, felárért azonban a Hyundai fokozatmentes AMT robotizált váltójával is elérhető.  


A harmadik generációs Grand i10 Nios első példányai mostanra megérkeztek a Hyundai indiai kereskedéseihez, ahol 499 ezer rúpiás (kb. 2 mFt) indulóáron kínálják az autó benzines alapváltozatát, míg a legjobban felszerelt változat 799 ezer rúpiáért (kb. 3,3 mFt) vihető haza. 



Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését