A Hyundai autonóm autók szenzorait építi az utastérbe
A Hyundai Mobis nemrég fejlesztette ki a hátsó üléseken lévő utasokat érzékelő Hátsó Utasfigyelmeztető rendszerét (ROA), amit más globális autógyártók számára is kínál a jövőben.
A Hátsó Utasfigyelmeztető Rendszer (ROA) egy olyan eszköz, amely megakadályozza az utasok hátsó üléseken felügyelet nélkül maradását. A múltban általában a gyerekülések súlyérzékelőjét vagy az ultrahangos érzékelőt használták erre a célra. A Hyundai Mobis jelentősen javította az érzékelés pontosságát azáltal, hogy radarérzékelővel helyettesítette azokat, amelyek várhatóan nagyban hozzájárulnak annak megelőzéséhez, hogy a használók elkerüljék a nyáron a gépjárművekben felügyelet nélkül hagyott gyermekek által okozott hőgutából és egyéb biztonsági problémákból eredő baleseteket.
„A radaralapú utasészlelési rendszer magja – amelyet főként az önvezetés érzékelőjeként használnak – az az algoritmustervezés, amely felismeri az utasok legapróbb mozgásait is” – mondta Jae-ho Jang, a Hyundai Mobis Ee Kutatóközpontjának igazgatója. „Mivel a radar áthatol a ruhákon és érzékeli a különféle biorezgéseket, pl. az utasok mellkasának legapróbb mozgását vagy akár a vér áramlását, így ez a rendszer pontosabban képes felismerni az utasok jelenlétét a hátsó üléseken. Leküzdöttük a kameraérzékelők gyengeségeit, mivel azok nem ismerik fel pl. a takaróval borított csecsemőket. Mindeddig egyetlen globális autógyártó sem alkalmazta eddig a technológiát.”
Ha egy utast a hátsó ülésen hagynak, az utasjelző rendszer az ajtó zárt állapotában egy figyelmeztető hangot ad ki, a műszerfalon vagy az okostelefonon keresztül is jelzi a problémát a vezetőnek. A Hyundai Mobis által kifejlesztett rendszerről ismert, hogy megbízhatóan működik elektromágneses környezetben, így a nagyfeszültségű vezetékek és a vasútvonalak közelében, és elég pontos ahhoz, hogy megkülönböztesse a felnőtteket, a csecsemőket és a háziállatokat. A Hyundai Mobis ebben idén azt tervezi, hogy egy olyan radart fejleszt, amely képes az utasok szívverését és biometrikus funkciót is mérni.
A Hyundai Mobis előrelátóan fejlesztette a rendszerhez kapcsolódó technológiákat, mivel a globális piacokon, például Észak-Amerikában és Európában hamarosan törvényeket és rendeleteket vezetnek be annak megakadályozására, hogy a gyermekeket egymás után felügyelet nélkül a járművekben hagyják.
Ezen radaralapú utasészlelési rendszeren kívül a Hyundai Mobis tavaly egy fáradtságfigyelő rendszert is kifejlesztett (DSW), amely kamera használatával figyeli a vezető pupilláit és segítségével megakadályozza az elalvást. A vállalat azt tervezi, hogy olyan érzékelő-fúziós technológiákat biztosít, amelyek egymásra épülő radarok és kamerák kombinációi és ezzel elősegíthetik a vállalat fedélzeti érzékelők piacán betöltött szerepét.
A fedélzeti érzékelőtechnológia olyan infrastruktúra-technológia, amely magas szintű autonóm vezetési módban is biztosítja az utasok biztonságát és kényelmét. A 3-as vagy magasabb szintű autonóm utazásnál automata üzemmódban nincs szükség manuális irányításra.
A Hyundai Mobis először a CES 2018-ban bemutatott új biztonsági technológiája, a DDREM (Eszméletlen Vezetőmentő Rendszer), szintén az utastér belső érzékelőtechnológiáján alapul. Ez a technológia figyelemmel kíséri a vezető állapotát és ha a kormánya hajlást érzékel, akkor a jármű magától az útpadkára húzódik le. Ha az utastértechnológia a teljesen autonóm vezetésig továbbfejlődik, akkor az autó mentőként is szolgálhat, amely az utast a legközelebbi kórház sürgősségi osztályra tudja szállítani.
Forrás: hyundaimotorgroup.com