Egyre népszerűbb a Hyundai Délkelet-Ázsiában
Gyorsan növekszik a Hyundai Motor és a Kia Motors piaci részesedése a Délkelet-ázsiai autópiacokon, amelyeket eddig szinte kivétel nélkül japán márkák uralták.
Habár értékesítési eredmények terén a két legnagyobb koreai autógyártó még mindig jócskán lemaradásban van a japán riválisokkal szemben, az elemzők szerint képesek lehetnek akár 25 százalékos piaci részt is megszerezni. Ez az a cél, amit a Hyundai Motor Group vezetője, Eui-sun Chung maga elé tűzött nemrég.
A Koreai Autógyártók Szövetsége (KAMA) nemrég nyilvánosságra hozta, hogy a koreai Hyundai és Kia márkák piaci részesedése az ASEAN autópiacon (Thaiföld, Indonézia, Malajzia, Fülöp-szigetek, Szingapúr és Vietnam) a 2015-ös 3,9 százalékról tavaly 5,2 százalékra emelkedett. Ugyanzen időszak alatt a japán gyártók dominanciája 75,8 százalékról 74,3 százalékra esett vissza, míg a helyi márkák részaránya 10,2-ről 9,8 százalékra csökkent.
A Hyundai Motor és a Kia Motors 2015-ös piaci részarányával nemcsak a japán, de az európai és amerikai márkák mögött helyezkedett el a rangsorban, ám a 2019-es növeedéssel már a harmadik legnagyobb gyártó a japánok mögött. Az ASEAN piacokon elért növekedés egyik legnagyobb motorja a vietnami autópiacon elért eredmények. A koreai autók eladásai a 2015-ös 65 ezer darabról 2019-re 120 ezer darabra emelkedtek. Az idei év első felére a Hyundai Motor 28 014 darabos eredményével megelőzte a 25 177 darabot értékesítő Toyotát is. A KAMA szerint növekszik a kereslet a koreai gyártó környezetbarát járművei iránt is.
A koreai gyártók tavalyi 184 595 darabos Délkelet-ázsiai eladási eredményei még mindig eltörpülnek a japán gyártók 2 609 507 darabos eredményétől, ám a koreaiak piaci részesedése a várakozások szerint tovább növekszik. A bővülés legfontosabb elemeként a Hyundai Motor 2021 második felére elkészül új indonéziai gyárával, amely 150 ezer darabos éves kapacitásával képes lesz támogatni a helyi igényeket. Az itt készült autók vámmentesen juthatnak el az ASEAN régió autópiacaira.
"A koreai vállalatoknak 115 autóalkatrész-gyártó üzemük van az ASEAN régióban, míg a japánoknak 64" - mondta a KAMA egyik képviselője. "A koreai autógyártóknak együtt kell működniük a helyi alkatrészgyátókkal azért, hogy növeljék a lokalizációs arányukat."
Forrás: businesskorea.co.kr