Álca nélkül csípték a Hyundai új kínai egyterűjét


A Hyundai Custo néven újra hétüléses egyterű modellt fejleszt, amelynek egyik előszériás prototípusát Kínában most mindenféle álca, vagy takaróelem nélkül sikerült körbefotózni. 

A Hyundai utoljára a Trajet modellel kínált valódi hétszemélyes egyterű modellt, amelynek gyártását még a 2000-es évek második felében befejezték. Azóta csak a vállalat hobbiterepjáróiban kínáltak hétüléses opciót azok számára, akik ilyet igényeltek. Emellett az egyre idősebb H-1 modell állt helyt az ázsiai piacokon, amelyek egyre fontosabbakká válnak a Hyundai számára, így a vállalat elsősorban az ottani – beleértve a kínai – igények kielégítésére újra egyterűek fejlesztésébe kezdett. 


A Custo is egy ilyen, előd nélküli buszlimuzin modell lesz, amit a Kínában sikerült most lencsevégre kapni, így az autót valószínűleg a Hyundai és a kínai BAIC cég helyi vegyesvállalata a Beijing-Hyundai Motor vállalat fogja készíteni a helyi és a környező piacok számára. A 2002 óta létező vegyesválalat legújabb terméke, a Custo 6 és 7 személyes kivitelben idén októberben kerül bevezetésre.    


A mindenféle álcát nélkülöző prototípus külső megjelenése enyhén szólva is egyedi. Ha eltekintünk az autó oldalán lévő koszfoltoktól, a Custo formáiban fel lehet fedezni az olyan ismerős Hyundai vonásokat, mint pl. a rendkívül széles, egészen az érdekes alakú első lámpák alá is benyúló hatszögletű hűtőmaszkot. Oldalt a Custo fekete műanyag alsó szoknyát visel, ami egészen az ajtók alsó részét is beteríti. Éles domborulatok emelik ki a kerékjáratokat, felette a kilincsekben pedig a hűtőmaszk mintája is visszatükröződik.  A LED hátsó lámpák szinte egy téglalapból állnak, kiképzésük leginkább az új i20-aséra emlékeztet.   


A külső mellett a belső teret sem takarták el az avatatlan szemek elől, így itt is rengeteg fontos jellemzőre derült fény. Ezekből arra lehet következtetni, hogy az egyterű igen sok alkatrészét az új Sonatától örökölte meg. Ilyen a négyküllős kormánykerék, de emellett a váltógombok is a limuzinból lehetnek ismerősek. A kormányoszlop mögött a műszeregység teljesen digitális, ahogyan a középkonzol tetejéig felfutó felfutó érintőkijelző is modern hatást kelt. 


A lefotózott példány valószínűleg egy csúcsfelszereltségű hatszemélyes Custo modell lehetett. A méretes tolóajtókon megközelíthető második üléssorban két, részleteiben is kidolgozott főnöki bőrszék található, amelyek oldalán könyöklőt is kialakítottak. Az itt helyet foglalók kényelmét az első üléssor között elhelyezett ülésfűtés és -hűtés, USB csatlakozók és vezetékmentes telefontöltési lehetőség is szolgálja. 


Kínai lapértesülések szerint az új Custo modell egy 2.0 literes turbófeltöltős négyhengeres benzinmotorral érkezik a helyi piacra, amelynek 237 lóerős teljesítményét egy nyolcfokozatú hagyományos automata sebességváltó viszi majd az útra. 


Habár elkelne Európában is egy ilyen nagyméretű Hyundai buszlimuzin, nem valószínű, hogy a vállalat fontolóra venné a Custo Ázsián kívüli forgalmazásának lehetőségét. Ez mondjuk a hiányos motorválaszték mellett az autó kifejezetten az ázsiai piac számára megálmodott formavilága miatt sem olyan nagy baj. 

Forrás: carscoops.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését