Bepillantás az új Hyundai Santa Fe rejtelmeibe


Az új Hyundai Santa Fe sokkal többet változott, mint azt egy átlagos modellfrissítés során megszokhattuk volna. A merész és elkülönülő új megjelenésről és a modell fejlesztéséről a fejlesztésben részt vevő egyik mérnök beszél.

A negyedik generációs Santa Fe (TM) néhány jelentős változást követően„Új Santa Fe” néven tér vissza. Általánosan, amikor az autók apróbb modellfrissítéseket kapnak, kissé megváltozik a front és a hátsó kialakítás. De nem Santa Fe esetében. Itt a legnagyobb változás, hogy az egész platformot kicserélték. Az új platform jelentősen javítja a teljesítményt, a kezelhetőséget, az üzemanyag-hatékonyságot és a biztonságot is. A ráncfelvarrások során általában padlólemez megmarad, de a Hyundai Motor nemcsak a platformot cserélte le, de egy merész és elkülönülő új kialakítást, valamint számos új technológiát és biztonsági funkciót mutatott be.


A modellfrissítés tehát szinte egy másik generáció lett. Jae-Jun Lee, a Hyundai Motor kutatómérnöke (PM) beszél a részletekről. A legfontosabb változás természetesen az új platform. Nagyon ritka, hogy az autógyártók egy ráncfelvarráshoz teljesen új platformot illesztenek, mert meg kell tartaniuk az előd által bevezetett eredeti megjelenést.

Ennek ellenére az új Santa Fe a következő generációs platformot hordozza. Jae-Jun Lee kutatómérnök elmondta, miért. „Az új platformot a tavaly bemutatott nyolcadik generációs Sonatával (DN8) vezettük be. Az új platform legnagyobb előnye, hogy fokozott biztonságot nyújt. Noha ez nem volt könnyű feladat, úgy döntöttünk, hogy ezt az új platformot az új Santa Fé esetében először már a faceliftes modellben alkalmazzuk. Ennek oka , hogy úgy véltük, hogy ez a családi hobbitereójáró zászlóshajóként az új platformon alapvető értékeinket jobban szimbolizálhatja.”


„A platform többirányú terheléselnyelő struktúrájával és szuparnagy szakítószilárdságú acéllemezek használatával optimális karosszériafelépítést biztosít és javítja az ütközésbiztonságot. A kifinomult többirányú terheléselnyelő felépítés növeli azt az energiát, amelyet a jármű az ütközések során képes elnyelni. És 1,2 százalékkal több, összesen 14,6 százalék szupernagy szakítószilárdságú acéllemezt használtunk, így az átlagos szilárdság 0,3 százalékkal nőtt.”

Az új Santa Fe emellett a legmodernebb biztonsági funkciókat is kínálja. Ezek a szokásos funkciókat egészítik ki, ilyenek például az első ütközéselkerülő asszisztens (FCA), a sávtartó asszisztens (LKA), a holttér ütközéselkerülő asszisztens (BCA), a fáradtságfigyelő asszisztens (DAW), navigációs alapú intelligens sebességtartó automatika (NSCC), sávkövető asszisztens (LFA), autópálya-vezetési asszisztens (HDA). A HDA például már nemcsak az autópályákon, hanem autóutakon is működik. A továbbfejlesztett FCA nemcsak más járműveket és gyalogosokat képes felismerni, hanem a kereszteződés másik oldalán érkező kerékpárokat és autókat is. És még vannak további érdekességek is.


„A Parkolási Ütközéselkerülő Rendszer (PCA) határozottan az egyik olyan új funkció, amelyet az új Santa Fe kínál. A PCA hátramenetben a tolatókamerát és a tolatóradart használja az akadályok észlelésére, figyelmeztetést ad és szükség esetén a fékeket is működteti az ütközés elkerülése érdekében. A Távirányítható Intelligens Parkolási Asszisztens (RSPA) lehetővé teszi a vezető számára, hogy az új Santa Fét előre vagy hátra mozgassa a kulcs segítségével anélkül, hogy az autóban ülne”- magyarázta Lee.

Az új Santa Fe további kényelmi funkciókat kínál a még kényelmesebb vezetéshez. Az egyik példa a „Vezetőfelismerő Intelligens Sebességtartó Automatika”. Egy nagy családi hobbiterepjárót általában egynél több sofőr vezet. Előfordulhat, hogy az egyik gyorsan hajt, míg a másik biztonságos és kényelmes utazást szeretne. Ezért minden vezető kiválaszthat egy üzemmódot az igényeihez. Ez valójában nem igazán kényelmes, mivel a vezetőnek minden egyes beállítást meg kell változtatnia, amikor csak a volán mögé ül. A „Vezetőfelismerő Intelligens Sebességtartó Automatika azonban automatikusan megváltoztatja a beállításokat. Ez tökéletes tulajdonság egy ilyen családi hobbiterepjáró számára”- mondja Jae-Jun Lee.


A vezető alapvető tendenciáinak „megtanulásához” az SCC a rendszerből származó szenzoros információkat használja. Miután összegyűjtötte, ezeket az adatokat visszajuttatja a rendszerbe, amely az adatokat kiszűri, hogy beazonosítsa a vezető szokásos követési távolságát, gyorsulási tendenciáit és reakcióidejét. Az azonosított tendenciák képezik a sebességtartó automatika működési alapját, amelyet most már az egyes vezetők számára alakítottak ki. 

Az új Santa Fe a Hyundai Digitális Kulcsával is rendelhető, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy okostelefonja segítségével lezárja és kinyissa autóját. Amikor a digitális kulcs segítségével kinyitja az ajtót, a rendszer automatikusan elvégzi az ülés, a kormánykerék, az oldaltükrök és a HUD helyzetének beállításait és még a sofőr kedvenc rádiócsatornáit és a műszerfal interfészét is beállítja. És természetesen a rendszer aktiválja az intelligens vezetési üzemmódot, amely felismeri az egyes vezetőket.


Az új Santa Fe egyedi profiljellemzőjével a vezetőülés magassága és szöge is az egyéni igényeknek megfelelően állítható be. A szélesebb kijelző szintén újdonság. A 12,3 colos full LCD műszeregység és a 10,25 colos navigációs kijelző hatalmas mértékben növeli a kényelmet.

„Az új multimédiás rendszer az új grafikus felhasználói felületet is tartalmaz, amely a Car to Home IoT rendszert, az autóból történő fizetési rendszert (Hyundai Car Pay) és a végső rendeltetési helyre vonatkozó iránymutatási rendszert is magában foglalja. A Car To Home IoT rendszer ellenőrzi és vezérli az otthoni elektromos eszközöket. Így pl. a vezet bekapcsolhatja az otthoni légkondicionálót, mielőtt hazaérkezne. Eközben a Hyundai Car Pay lehetővé teszi, hogy a vezető a képernyő segítségével kifizesse a tankolás díját, ami most, a társadalmi távolságtartás soránkülönösen  hasznos lehet.”


A nyomatékváltót használó hagyományos 8 fokozatú automatikus sebességváltó helyett az ügyfelek az új 2.2 literes „Smartstream” dízel és 2,5 literes turbós benzinmotor között választhatnak, amelyeket az üzemanyag-hatékonyság és a teljesítmény javítása érdekében továbbfejlesztettek. A duplakuplungos sebességváltó javítja a vezetési teljesítményt is. „Az újonnan kifejlesztett 8 fokozatú olajos duplakuplungos váltó az eredeti DCT váltók gyengeségeit minimalizálta, kényelmes, mégis sportos vezetési élményt nyújtva. Kiváló üzemanyag-hatékonyságával a családi ügyfelek még boldogabbak lehetnek utazásaik során.”

Mind a már bemutatott dízelmotor, mind a később bemutatásra kerülő benzines turbómotor tovább fokozza a vezetési élményt. A dízelmotor 0-100-as gyorsulási ideje 0,3 másodperccel csökkent az előző változathoz képest. „A továbbfejlesztett gyorsulási teljesítmény nemcsak azoknak szól, akik dinamikus autót szeretnének. Ha kényelmes utazást szeretnénk, jó gyorsulásra akkor is szükség van.”


Az új Santa Fe stabilitása és agilitása tovább javult az új platformjának köszönhetően, amely mind limuzinok, mind pedig hobbiterepjárók esetén jól működik. Erre az egyik legjobb példa az elülső felfüggesztést támogató alkeretek cseréje. A következő generációs platform az alkeret alakját is módosította. A hátsó kereszttartó perselye folyadék használatával tovább javította az útfelület vibrációjának szbályozását. Az alváz a simább, kényelmesebb utazás érdekében hatékonyan elnyeli a gumiabroncsok és a felfüggesztés hatásait.

A jobb utazási kényelmet, kezelhetőséget és stabilitást az új Santa Fe felfüggesztési geometriájának legfontosabb fejlesztéseivel érik el. A legnagyobb változás, hogy a hátsó lengéscsillapító , és a kereszttartó egy adott szög helyett egyenesen áll. A 20 colos kerekek szintén javítják a stabilitást, az új Santa Fe mozgékonyságát viszont mindenekelőtt az erősebb és könnyebb platform garantálja. Az új platform a dízelváltozatot 3 százalékkal könnyebbé tette. A könnyű karosszéria és az erőteljes új erőforrás együttesen sokkal ritmikusabbá teszi a hobbiterepjárót.”


2000 óta a Santa Fe a közápméretű hobbiterepjárók piacának egyik vezetője. Az új változat sokkal többet kínál a legtöbb „faceliftes” modellnél. Az új hajtáslánc, az új platform, valamint az új biztonsági és kényelmi funkciók bizonyítják, hogy az új Santa Fe ismét jelentősen továbbfejlődött.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését