Saját villanyautó-márkát épít a Hyundai az Ioniqra
A Hyundai Motor bejelentette új akkumulátoros elektromos járművekre szánt IONIQ márkájának bevezetését, amellyel új fejezetet kíván nyitni az elektromos mobilitás korában.
Az IONIQ márkanév alatt a Hyundai vevőközpontú villanyautós élményeket kínál, amelyek a Hyundai „Az emberiség fejlődése” elképzelésével összhangban az összekapcsolt életmód-megoldásokra koncentrálnak. Az IONIQ márkanév alatt a Hyundai Motor arra használja fel a villanyautógyártás terén az iparágban megszerzett gyártási tapasztalatait, hogy a következő négy év során három új dedikált modellt vezessen be, amelyeket további innovatívabb típusok követnek. Az IONIQ márka létrehozása a gyorsan növekvő piaci keresletre adott válaszul felgyorsítja a Hyundai azon tervét, hogy a globális villanyautó-piac vezető szereplőjévé váljon.
Az IONIQ márka küldetésének teljesítése érdekében a Hyundai egyesíti jelenlegi villanyautózásban elért képességeit – mint például a rendkívül gyors töltést, a tágas belső teret és az akkumulátorral elért teljesítményt – a jövőbeli innovációkkal, amelyek a formatervezést, a technológiákat és a szolgáltatásokat ötvözik az autóba integrált és az autón túli termékek integrálását az autózás élményének zökkenőmentes kihasználása érdekében.
„Az IONIQ márka megváltoztatja az villanyautók vásárlói tapasztalatainak paradigmáját” – mondta Won-hong Cho, a Hyundai Motor ügyvezető alelnöke és globális marketing igazgatója. „Új hangsúlyt helyezve az összekapcsolódó életvitelre, villamosított élményeket kínálunk a környezetbarát életmódhoz."
A Hyundai korábban akkor használta az IONIQ kifejezést, amely ötvözi az „ion” és az „egyedi” (unique) szavakat, amikor hosszú távú kutatási és fejlesztési projektjét, az IONIQ Projektet bejelentette, amely elsősorban a környezetbarát mobilitásra összpontosít. A projekt alapján a Hyundai 2016-ban bemutatta az Ioniq modelljét, a világ első és egyetlen olyan autóját, amely három villamosított hajtáslánc-választási lehetőséget kínál – hibrid, konnektoros hibrid és tisztán elektromos – egyetlen karosszériatípuson belül. Az IONIQ most a Hyundai a fenntarthatóság és az innováció iránti növekvő elkötelezettségét képviseli és fontos szerepet játszik a vállalat tiszta mobilitási céljainak elérésében.
A Hyundai az új márkanév alatt számozott elnevezésű villanyautó-palettát vezet be, a limuzinokhoz használt páros és a crossoverekhez használt páratlan számozással. Az IONIQ márkanév alatt bemutatkozó első modell az IONIQ 5 egy közepes méretű crossover (CUV) lesz, amely 2021 elején kerül piacra. Az IONIQ 5 az '45' EV tanulmányautó szériaváltozata lesz, amelyet a Hyundai az első koncepcióautója előtt tisztelegve a 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatott be. Az IONIQ 5 tervezői a múltból vették az ihletet és integrálták a legmodernebb parametrikus képpontokba, amely egyedülálló formaielemet hozott létre és amelyet a Hyundai tervezői a jövő IONIQ modelljeibe is beépítenek.
2022-ben érkezik az IONIQ 6 limuzin, amely a vállalat legutóbbi, márciusban bemutatott „Prophecy” villanyautó-tanulmányán alapszik majd. A Prophecy ikonikus külső kialakítását a tökéletes arányú aerodinamikai sziluett jellemzi. Ezt az IONIQ 7 követi, amely egy nagyméretű hobbiterepjáró lesz és várhatóan 2024 elején jelenhet meg a kínálatban. Az IONIQ modellek formatervezésének közös témája az „időtlen érték” lesz, amit a múlt autóinak jellegzetességei inspirálnak, ám eközben hidat képeznek a jövőbe.
Az IONIQ modellek az E-GMP (Electric Global Modular Platform) padlólemezre épülnek, amely gyors töltési képességet és bőséges hatótávot tesz lehetővé. A kifejezetten villanyautók számára fejlesztett platform a Hyundai számára lehetővé teszi, hogy „intelligens lakótérként” újraalkossa a jármű belső terét, széles határok között állítható ülésekkel, vezetékmentesi csatlakozással és olyan egyedi funkciókkal, mint például a fiókos kesztyűtartó. A platform paradigmaváltása kiterjed a felhasználói felületekre, amelyek egyszerűek, intuitívak és ergonómiai szempontból úgy vannak kialakítva, hogy segítsék az utasokat.
A Hyundai Motor Group nemrég jelentette be, hogy a csoport célja egymillió akkumulátoros elektromos járművek eladása és 10 százalékos piaci részesedés megszerzése annak érdekében, hogy 2025-re vezető szerepet töltsön be a globális villanyautó-piacon. A 2025 Stratégia keretében maga a Hyundai Motor vállalat arra törekszik, hogy 2025-ig a világ harmadik legnagyobb környezetbarát járműgyártójává váljon, az üzemanyagcellás járművek mellett 560 ezer tisztán elektromos autó eladásával.
Az elektromos modelleknek szentelt IONIQ márka bevezetése megerősíti a vállalat elkötelezettségét a tiszta mobilitás mellett és zéró kibocsátású megoldásaival tükrözi folyamatos átalakulását intelligens mobilitási megoldások szolgáltatójaként.
Forrás: hyundai.com