A Hyundainál jobban fogynak a Kia hobbiterepjárói Koreában


Az első féléves eladási darabszámok alapján a Hyundai csoport két autógyártó vállalata, a Hyundai Motor és a Kia Motors közül utóbbi gyártó hobbiterepjáróit viszik jobban Dél-Koreában.

A Kia Motors az első félévben megelőzte anyavállalatát, a Hyundai Motort – legalábbis a hazai szabadidő-autók szegmensében. A Hyundai Motor ugyanis a tavalyi 118 704 darabnál 14,7 százalékkal kevesebb, 101 309 hobbiterepjárót tudott értékesíteni hazai piacán, miközben a Kia Motors 17,2 százalékkal több, összesen 122 176 darab crossovert tudott eladni Dél-koreában. 


Még ha a Genesis első GV80 hobbiterepjárójának 17 007 darabos értékesítési darabszámát is hozzávesszük, a Hyundai Motor még így is lemaradásban van a Kia Motors darabszámai mögött. A Hyundai 2019 első félévében a 118 704 darabbal még képes volt túlszárnyalni a Kia Motors 112 615 darabos eredményét és 238 965 darabbal 2019 egészét tekintve is a Hyundai végzett az élen. A fordulat legfontosabb oka a Hyundai Motor új modelljeinek hiánya, miközben a Kia Motors új autói idén nagy keresletnek örvendenek.     


A Hyundai Motornál szinte a teljes crossover-paletta értékesítési eredményei a 2019 második felében bemutatott Venue modell kivételével zuhantak az előző évi eredményeikhez képest. A Santa Féből 40,8 százalékkal kevesebbet, 26 104 darabot vásároltak, míg a Tucsonból 34,8, a Konából 13,5, a Palisade-ből pedig 1,5 százalékkal kevesebb autót tudtak eladni Dél-Koreában. Egyedül az üzemanyagcellás Nexo 2 612 darabos eredményével tudott 69 százalékos növekedést produkálni, ám ez sem volt elég jelentős ahhoz, hogy az összteljesítményen változtasson. A Genesis GV80 ugyan 2020 elején hatalmas érdeklődés közepette jelent meg a kínálatban, kiszállítását azonban a Hyundai a dízelmodelleket érintő vibrációs minőségi problémák miatt jelenleg is szünetelteti.  


Másfelől viszont a Kia Motors 37 867 darab idén megjelent új Sorento modellt értékesített 2020-ban, ami 41,9 százalékkal múlja felül a korábbi modell tavalyi eredményét. Emellett a 8 év után 2019 második felében részleges megújuláson átesett Mohave modellből csaknem nyolcszor annyit (+795 százalék), 10 008 darabot tudtak eladni 2020-ban Koreában. Mindezeken felül a 2019 második felétől kapható Seltos kisterepjáró 29 149 darabos értékesítési teljesítménye szintén jótékonyan hatott az összeladások szintjére. 


Nem marad ez így azonban sokáig, hiszen a Hyundai Motor a második félévben új hobbiterepjáró modellek bevezetését tervezi. A vállalat zászlóshajójaként az új, jelentős mértékben átalakított Santa Fe modellt már bemutatta a nagyközönségnek, amit az év második felében a Tucson teljesen új generációja fog követni. Ez a két új modell várhatóan jelentősen növelni fogja a vállalat eladásait, hiszen a Tucson és a Santa Fe a 2019-es hobbiterepjáró eladások 51 százalékát képviselték. Továbbá a Hyundai hamarosan bemutatja a Kona modellfrissített változatát is, így a Kiához hasonlóan a Hyundai is hamarosan új modellekre cseréli a régieket. 

„Hobbiterepjáró-kínálatunk eladásai az idei első félévben az új modellek bevezetésének hiánya miatt gyengélkedett” – mondta a Hyundai Motor egyik képviselője. „Eredményeink azonban fellendülnek, mivel új modellek várnak bevezetésre. Az első ilyen autó a nemrég bemutatott Santa Fe.”   

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését