Újabb kis crossovert készít a Hyundai Európának


Egy különös álcázott prototípus bukkant fel a Hyundai Motor Rüsselsheimben található európai fejlesztőközpontja közelében, ami mérete és kialakítása alapján leginkább egy i20-alapú kisterepjárónak tűnik.

Amíg a Hyundai a fejlődő országokban a Creta modelljével képviselte magát a kisterepjárók között, addig a vállalat a fejlett piacokra elkészítette a modernebb kialakítású Konát. Ezt követően még kisebb méretosztályban tavaly megérkezett a Venue, amit Amerikától kezdve Indián át Dél-Koreáig be is vezettek. Európa azonban kimaradt és most már látszik is, miért. A Hyundai ugyanis az i20 alapjain egy külön crossovert készít Európa számára, ami a korábbi i20 Active változatával ellentétben nemcsak egy emelt i20 lesz, hanem külön formavilágot is kap. 


Most elsőként sikerült az új modell prototípusát lefényképezni. Az álcázott autó néhány részletmegoldásában, különösen az első kialakítása emlékeztet ugyan a nemrég bemutatott új generációs i20-ra, elnyújtott oldalvonala és különösen kombiszerű hátsó kialakítása azonban teljesen egyedi. Ahogyan a hátsó lámpák is teljesen egyediek, amelyek az i20 vízszintesen kialakított lámpatesteitől eltérően függőlegesen egészen a D oszlopig is felnyúlnak, miközben azt is megfigyelhetjük, hogy az irányjelzőket a lökhárítókba száműzték.  


A lesifotósoknak sikerült egy lámpánál az autó belső terébe is befotózniuk, ahol a műszerfalat nem takarták le (elég gyorsan), így arról is sikerült felvételeket készíteni. A műszerpult kialakítása nagyon hasonlít az i20 kisautón megjelent formákhoz, ami ismét igazolja az autó kisautós kötődését. A műszerfal szinte teljesen megegyezik az i20-aséval, mindössze a magasabb építésből adódó ergonómiai módosítások látszanak rajta. Az i20-as kormánya mögötti fulldigitális műszeregység is ismerős már, árnyékolóját viszont mintha nem kötötték volna össze a magasabban álló középső érintőkijelzővel. Ez a szintén 10,25 colos méretű egység várhatóan ugyanúgy képes lesz vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay telefontükrözésre, ahogyan az i20 is. 


Az új i20-alapú modell a Hyundai legkisebb európai crossovereként a Kona alá érkezik a kínálatba, motorpalettáját pedig várhatóan szintén az i20-tól veszi majd át. Ennek megfelelően lesz hozzá egy 1.0 literes, háromhengeres T-GDI benzinmotor 100 és 120 lóerővel, amihez 48 voltos lágyhibrid rendszer is kapcsolható. A váltó hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú duplakuplungos DCT lehet, összkerékhajtás viszont nem várható, maximum olyan vezetési hajtásmód, ami a könnyebb terepeken segíti az autó mozgását.  


A készülő autóról először még Ali Kibar, a törökországi Hyundai Motor Assan vállalat vezetője már 2018 áprilisában beszélt, aki már akkor úgy nyilatkozott, az új modellt 2021-ben kezdik el gyártani. Tekintve a most elcsípett prototípus külső és különösen gyártásra kész belső kialakítását, nagyjából reális az új modell 2021-es bevezetése. 

Forrás: carscoops.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei