A Hyundai új termelési rendszer bevezetését fontolgatja
Dél-Korea legnagyobb autógyártójaként a Hyundai Motor egy ún. egycsomagos gyártási rendszer bevezetését fontolgatja, amellyel jobban tudná követni a kereslet változékonyságát.
Iparági források szerint a Hyundai Motor vezetősége és szakszervezete egy új járműtermelési rendszerről tárgyalt, amely jobban illeszkedik a különböző modellek kisebb mennyiségű termeléséhez. A minőségügyi szemináriumon bemutatott módszerekről a vezetőség és az autógyártó szakszervezete is pozitívan nyilatkozott.
Az egycsomagos rendszerben az adott jármű legyártásához szükséges összes alkatrészt, részegységet és elemet egy konténerbe gyűjtik össze, amely az autóval együtt mozog a futószalag mellett. A teljes eljárás így könnyebb, biztonságosabb és hatékonyabb összeszerelést eredményezne. A Hyundai koreai Ulsan, Asan és Jeonju üzemei jelenleg szállítószalagos rendszerbe működnek, amely egy futószalagon akár négy különböző modell gyártását teszi lehetővé. Ez a szám azonban az egycsomagos rendszerrel akár tízre is növelhető.
A globális autógyártók már korábban elkezdték a hasonló sokféle és kis gyártási mennyiségű hasonló rendszereket. A Volvo a 2000-es években „cellaalapú gyártást” vezetett be, amelyben egy gyártócsapat egy autót egy adott területen épített össze. A japán Toyota Motor az 1990-es évek óta törekszik az „éppen időben” (just in time) rendszer bevezetésére törekedett az ügyfelek igényeit teljes mértékben kielégítő járművek hatékony és gyors előállítása érdekében.
A Hyundai Motor már bizonyította a minőséget és termelékenységet az egycsomagos rendszer tengerentúli, brazíliai és a kínai Changzhouba telepítésével. A hazai üzemek egy részében szintén létrehozták a rendszert, de ezúttal a legnagyobb Ulsan üzem is készen áll arra, hogy először alkalmazza azt. A szakértők szerint a lépés részét képezi azoknak az erőfeszítéseknek, hogy a különféle járműmodellekkel jobban tudjanak reagálni a különféle vásárlói igényekre. Az ulsani üzem idén 28 modell különböző változatait állítja elő, ami éppen kétszer annyi, mint a 2010-es 14 modell.
Forrás: pulsenews.co.kr
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!