Már 1,5 millióan használják a Hyundai telematikai rendszereit
A Hyundai Motor Group bejelentette, hogy immár több mint másfél millió ügyfél használja a csoport Bluelink vagy UVO online telematikai rendszereit, növelve ezzel a vállalat jelenlétét a növekvő piacon.
A dél-koreai autóipari konglomerátum közleménye szerint a Hyundai Motor Bluelink, a Kia Motors UVO, valamint a Genesis Connected Service szolgáltatásaira előfizetők száma idén áprilisban átlépte a másfélmilliós számot. Ez a mérföldkő különösen azért is fontos pont, mivel a vállalat mindössze 10 hónappal korábban ünnepelhette az egymilliós regisztrációt.
A kapcsolt járműszolgáltatások lehetővé teszik, hogy a jármű más, az autóban, vagy az autón kívül lévő más eszközzel interneten összekapcsolódjon és ezáltal számos funkció válik elérhetővé. A tulajdonos a távolból képes vezérelni a jármű egyes rendszereit, nyithatja-zárhatja az autó ajtóit, ablakait, ellenőrizheti az üzemanyagszintet, stb, de a rendszer arra is alkalmas, hogy a vezetési adatokat az úthálózattal és a közlekedési infrastruktúrával is megossza, valamint a parkolási díjakat, illetve akár a tankolások számláját is az autóból lehet kiegyenlíteni.
Az autóipari óriásvállalat 17 évvel ezelőtt, 2003-ban lépett be a telematikai rendszerek piacára. A Hyundai Motor Bluelink és a Kia Motors UVO rendszereit csaknem egy évtizeddel később, 2012-ben mutatták be. A folyamatosan bővülő szolgáltatásokat kínáló rendszereket Dél-Koreában és néhány fontosabb piacokon, így az Egyesült Államokban és Kínában vezették be.
A Hyundai Motor Group azt tervezi, hogy 2022-re minden legyártott autóban lesz valamilyen telematikai rendszer, a szolgáltatási területek pedig a nagyobb piacok mellett mindenhol, így Indiával, illetve Európával is kibővülnek. Mindennek köszönhetően a vállalat számításai szerint a Bluelink és UVO felhasználók száma 2022-re elérheti a 10 milliót is.
Forrás: pulsenews.co.kr