Így hódította meg a Tesla a Hyundai koreai piacát


Az amerikai Tesla Motors 43,3 százalékos piaci részarányával az idei év első felére teljesen átvette az uralmat a koreai villanyautó-piacon, amelyet eddig a Hyundai csoport termékei vezettek.

A Koreai Autógyártók Szövetségének (KAMA) adatai szerint a Tesla idén január és június között összesen 7 080 elektromos autót értékesített Dé-Koreában, ami hatalmas ugrás a tavalyi 417 darabhoz képest. Az amerikai autógyártó ezzel nem kicsit megelőzte a Hyundai Motort, amely 4 877 db villanyautót értékesített ugyanebben az időszakban. A hamadik helyen a Kia Motors áll 2 309, majd a GM Korea 1 285, a Renault-Samsung 457 és a Mercedes-Benz 115 darabos eredményével.  

A legkeresettebb Tesla a Model 3 volt, aminek Long Range változatából összesen 4 528 darab kelt el ebben az időszakban. A második helyre szintén a Model 3 futott be, aminek Standard Range verziójából további 1 877 darab fogyott. A dobogó harmadik fokán 436 darabbal a változatássoág kedvéért a Model 3 Performance áll, míg a Model X-ből 126 db, a Model S-ből pedig 113 db kelt el. Ez igen erős kontrasztban áll a Hyundai és a Kia eddigi legkeresettebb villanyautóinak (Kona Electris és Kia e-Niro) hazai értékesítési eredményeivel szemben, amelyekből csak feleannyit sikerült eladni, mint egy évvel korábban. 


Néhány elemző azon a véleményen van, hogy a koreai kormányzatnak úgy kellene átalakítania az elektromos járművek állami és önkormányzati támogatási rendszerét, hogy azok a hazai gyártók részére kedvezőbbek legyenek. A felvetés nem példa nélküli, hiszen Németország és Franciaország hazai autógyártói részére nagyobb támogatást adnak, mint a többi gyártó villanyautóira. „A villanyautók forgalmazási szintjét nemcsak a jármávek teljesítménye, de az állami támogatási rendszer is meghatározza" - mondta Man.ki Jung, a KAMA elnöke. „A kormányzatnak át kellene tekintenie támogatási politikáját, hiszen az a koreai adófizetők pénze." 

A Hyundai Motor Group vezetője, Eui-sun Chung a helyzetet érzékelve májustól kezdődően végigjárta Dél-Korea legfejlettebb akkumulátorgyártó vállalatait azért, hogy a következő időszakban biztosítsa az akkukat a csoport által tervezett autóihoz. A vezető júliusban megerősítette, hogy az addig megjelenő 23 villanyautóból 2025-re évi egymillió tisztán elektromos autót kíván előállítani és ezzel a globális villanyautó-piac legalább 10 százalékát szeretné megszerezni. 

Forrás: pulsenews.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei