Felére csökkenhet az új Hyundai modellek tervezési ideje
A Hyundai Motor Group alkalmazottai büszkék rugalmasságukra, a Hyundai tempó pedig a jövőben megszületendő típusok tervezési idejét is érinti majd.
Valódi padlógázra lép a Hyundai az új modellek fejlesztése terén. A csoport ugyanis célul tűzte ki, hogy a terméktervezésre szánt időt a felére csökkenti, vagyis az újabb generációs modellek is kétszer olyan hamar jelennek meg a márka kínálatában. Ezzel a Hyundai jóval gyorsabban tud reagálni a gyorsan változó trendekre, mellette pedig mindig frissen tudja tartani kínálatát az egyre élesebb versenyben.
Luc Donckerwolke, a Hyundai és Genesis márkák formatervezési alelnöke szerint az első rajzok és a sorozatgyártás beindítása közötti időszakot másfél évre kívánják a jövőben csökkenteni. A gyorsítás egybeesik a Hyundai Namyangban most felépített és átadás előtt álló vadonatúj kutató-fejlesztő központjának megnyitásával.
„Ahogyan az életciklusok rövidülnek, valóban drasztikusan csökkennek" – mondja Donckerwolke a vadonatúj létesítmény bejárása során. „Nincsenek kétségeim, hogy akár felére is csökkenthetőek." Donckerwolke úgy számolja, hogy az új tervezőstúdió segítségével formatervező csapatával a jövő év közepére akár 30 százalékot is le tud faragni a tipikus tervezési ciklusból.
A lépés kritikus pillanatban történik, hiszen mind a Hyundai, mind a Genesis vadonatúj formanyelvet vezet be a jövőben. A Hyundai friss formai filozófiája a júniusban bemutatott Kona kompakt terepjáróval veszi kezdetét, míg a Genesis a szeptemberben debütált G70 sportlimuzinnal kíván új formai irányzatot mutatni, amit később a 2020-ban érkező G80 is követ majd.
A modellváltások felgyorsítása kulcsfontosságú ahhoz, hogy az olyan globális autógyártó, mint a Hyundai versenyképes maradhasson az egyre gyorsabban reagáló technológiai vállalatok, pl. az Apple, vagy az elektromos autózás úttörőjének tartott Teslával szemben, nem is beszélve a feltörekvő kínai cégekről.
„Ez is mutatja, hogy a vállalatunk elkötelezett a formatervezés nyomán elért vezető szerepünk iránt" – mondja Sang-yup Lee, a Hyundai és Genesis márkák formatervezési alelnöke. „Ezért volt szükségünk egy gyorsabb folyamatra."
A Hyundai 67 millió dollárból építette fel a Kia testvérmárkától teljesen elkülönült tágas, természetes fénnyel bőven ellátott fejlesztőközpontját. A létesítményben dizájnstúdiók, tágas bemutatóterek találhatóak, amelyek mellett bőséges agyagmodellezési és 3D nyomtatási kapacitás is rendelkezésre áll.Lee elmondta, hogy a három legnagyobb 3D nyomtatók mindegyike képes önállóan akár egy fél autó előállítására is.
A csaknem 31 ezer négyzetméter területű stúdió több mint kétszer akkora, mint az eddig használt tervezőiroda volt, ahol 400 szakember dolgozik majd. A bemutatótermekben olyan semleges LED világítás kapott helyet, amely a lehető legjobban hasonlít a természetes napfényre. A valódi napfény egy hatalmas üvegtornyon keresztül jut be az épületbe, ahol egy tetőteraszt is kialakítottak.
A különösen nagyméretű helyiségek fontosak ahhoz, hogy a készülő modellek hosszúságát és arányait kellően tanulmányozni lehessen és ezt a régi stúdióban nem tudták megtenni. Ugyanitt, ugyanezekben a helyiségekben tudják összevetni a készülő Hyundai és Genesis modelleket a versenytársak típusaival. „Ez jobb, mint bármely más dizájnstúdió, ahol eddig dolgoztam” –lelkesedett Donckerwolke, aki 2015-ig a Volkswagen csoportnál olyan márkáknál dolgozott,mint az Audi, Lamborghini, vagy a Bentley.
Persze a legfontosabb, hogy az új helyen lehetőség van a kezdetektől a befejezésig a digitális tervezésre, vagyis a termékterveket mára folyamat legelején meg lehet osztani a mérnökökkel. A mérnökökkel folytatott jobb koordináció pedig kulcsfontosságú a fejlesztési idő csökkentése érdekében.
A formatervező stúdió jelenleg a két márka 65 járműprojektjén dolgozik, Donckerwolke szerint az új részlegben pedig párhuzamosan 25 különböző terven tudnak majd dolgozni. Lee azt is elárulta, hogy a tervezők falakkal elválasztott boxokban ülnek majd, így nem zavarják, illetve befolyásolják majd egymást az egyes projektek során. „Nem akarjuk, hogy Hyundai – Genesis márkának hívjanak minket.”
A Hyundai erődítmény első igazi tesztje maga a létesítmény befejezése volt. Az ugyanis egy héttel korábban elkészült, mint a végleges határidő. „Itt minden ilyen gyors, hihetetlenül gyors” – összegzi Lee.
Forrás: autonews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!