A Hyundai i30 N TCR megcsillogtatta képességeit Kínában
A TCR versenysorozat kínai futamán először rajthoz állt Hyundai i30 N TCR versenyautók kiemelkedő lendülettel indítottak, ahol a nyitófutamon Tarquni megszerezte a Hyundai első győzelmét is.
A hétvége kulcsfontosságú lehetőséget adott arra, hogy a Hyundai megmutathassa az i30 TCR képességeit a versenytársakkal szemben. A kínai Csöcsiang versenypálya az eddigi tesztpályáktól eltérően technikás kanyargós vonalvezetésével azonban ezzel együtt hatalmas kihívást is jelentett a csapat és a versenyzők számára is
Ennek ellenére Tarquini és Alain Menu is a két leggyorsabb időt tudta futni az időmérőn úgy, hogy az i30 N TCR volt az egyetlen olyan autó, amely 1 perc 33 másodperc alatt teljesítette a 3,2 km hosszú pályát. Tarquini legjobb ideje ugyanis 1:32,935, de Menu legjobb ideje 1:32,811 volt, amely közel fél másodperccel jobb volt, mint az őt követő gyártó legjobb ideje.
Mivel a két Hyundai i30 N TCR ezen a versenyen csupán ideiglenes homologizációval rendelkezett, így sajnos egyik pilóta sem volt jogosult megtartani időeredményét a második időmérőre, így mindketten csak a 13. és 14. helyről indulhattak egy olyan versenyen, ahol előre tudható volt, hogy az előzés nagyon nehéz lesz.
A versenyautó sebességének és kezelhetőségének köszönhetően Tarquninak sikerült felküzdenie magát és a verseny felénél, a 19. körre átvette a vezető helyet. Miután az i30 N TCR versenyautót idén áprilisban kezdték fejleszteni és tesztelni, Tarquninak sikerül szenzációs győzelmet aratnia ezzel az autóval. Menu egy ideig sikeresen követte csapattársát és a legjobb hatba került, amikor büntetést kapott és ezért végül a 12. helyen fejezte be a versenyt.
A Hyundai i30 N TCR üteme annyira kiváló volt, hogy Tarquni győzelmét követő egy órán belül a verseny szervezői megváltoztatták Teljesítményarány (BoP) kötelező értékét. A második versenyre a két autónak példátlanul sok, 40 kilogrammos pluszterhet írtak elő, amely mellett a motorteljesítményt is lejjebb kellett venniük. Mindezekkel együtt mindkét pilótának sikerült tiszta előzéseket végrehajtani, így Menu a negyedik, Tarquini pedig a hatodik helyen tudott végezni.
„Ez egy majdnem tökéletes hétvége volt számomra, és az i30 N TCR mögött álló csapat számára” –mondta Tarquini. „Megmutattuk, hogy a TCR szabályok szerint egy nagyon erős autót építettünk. A 14. pozícióból nem vártuk, hogy a győzelemért fogunk harcolni,különösen egy ilyen bonyolult pályán. Nagyon jó volt az első kör és sokat profitáltam az autó jó fékrendszeréből és jó kezelhetőségéből, így a legtöbbet tudtam kihozni az i30 N TCR lendületéből.”
„Az i30 N TCR valóban lenyűgöző volt ezen a hétvégén” – tette hozzá Menu. „Mivel a Csöcsiang versenypálya annyira más, mint az európaiak, ahol az autót teszteltük, nem tudtuk, mire számíthatunk. Ennek ellenére a lassú kanyarokban és a pálya gyorsabb szakaszain az i30 N TCR a legelső körtől bizonyította jó kezelhetőségét. Kezdettől fogva nagyon kényelmes, könnyű volt az autót a határokon vezetni, ami éppen az,amit szerettünk volna elérni a Vásárlói Versenyrészlegnél.”
„Ezen a hétvégén elértük az összes célunkat az i30 N TCR versenyautónkkal” –mondja Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport Vásárlói Versenyrészlegének vezetője. „Azzal jöttünk ide, hogy megmutassuk az autó versenyképességét a többiekkel a TCR nemzetközi versenysorozatában és a hétvégi lendületünkkel egyértelműen megmutattuk az autó erősségeit a szériában. Az itteni teljesítményünk és megbízhatóságunk megmutatta, hogy az i30 N TCR nemcsak gyors, széles pályákon, de szűkebb,technikásabb pályákon is erős tud lenni. Vásárlóink így bármilyen pályára és bármilyen sorozatba küldhetik autóikat, azok képesek lesznek az élbolyban küzdeni.”
Forrás: motorsport.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!