A kínaiakra figyel a Hyundai Európában


A koreai Hyundai Motor, amely 17 éve lépett az európai piacra, 2021-re a régió első számú ázsiai autógyártójává kíván válni, miközben figyelmüket az egyre erősödő kínai konkurenciára fordítják.  

A Hyundai európai leányvállalata érdeklődéssel figyeli, a kínai autógyártók milyen hatással lesznek a régió üzletmenetére. A tucatnyi kínai márkával büszkélkedő orosz autópiacon túl ugyanis egyetlen kínai autógyártó sem tudta még megvetni lábát Európában. Ennek ellenére nem kevés kínai márka szándékozik belépni a piacra,ahol saját kereskedelmi hálózatot is kiépítenének.

Habár ennek még semmilyen hatása nincs, Raf Van Nuffel, a Hyundai Motor Europe termékmarketing és árazási vezetője szerint „soha ne mondd, hogy soha”.  A kínaiak a koreaiak és előtte a japán példát követve értékarányos árazással  igyekeznek új piacokra belépni. Habár Van Nuffel elismeri, hogy a forma egyre fontosabb szerepet játszik a Hyundai vásárlók számára, még mindig az érték vezeti az eladásokat. „A vásárlás legfontosabb oka az árazás volt,amely egyre inkább a forma felé mozdult el… de az árak terén jelentkező elérhetőség számunkra még mindig kulcsfontosságú.”


Chery, Wey – a Great Wall prémiummárkája és a Borgward, a kínai befektetőkkel rendelkező német márka idén a Frankfurti Autószalonon is kiállította termékeit. Egyik modelljük sem elérhető egyelőre Európában, ám mindegyikük bejelentette, hogy a következő néhány évben be akarnak törni az európai piacokra. A Geely új márkája, a Lynk & Co. is ugyanilyen irányú bejelentést tett nemrég.   

A WardsAuto statisztikái szerint a kínai autógyártók júliusban 16 912 darab autót értékesítettek Európában, Oroszországgal együtt.  Ez ugyan 12,6 százalékkal kevesebb, mint a januári eredmény és jóval kevesebb, mint amennyit a Hyundai értékesített a régióban. A kínai gyártók európai modelljei közül a többség haszonjármű, mint pl. a SAIC LDV szállítói. Ugyanez a SAIC próbálkozott MG6 néven a Roewe 550 modelljét értékesíteni Angliában de kevés sikerrel, így a forgalmazást tavaly befejezték.


Van Nuffel szerint: „Lehet, hogy a kínaiak jelenleg versenyhátrányban vannak és persze teljesen ismeretlenek, de ilyenek voltak a koreaiak is pár évtizeddel ezelőtt és a japánok még korábban. Végül aztán az egyik legfontosabb márkákká váltak Európában. Meglátjuk, mire képesek talán néhány éven vagy egy évtizeden belül.”  

Az árelőny bemutatására jó példa a kínaiak Wey VV7 SUV modellje, ami Kínában április óta kapható átszámítva 25 452 dolláros áron. A méretében hozzá legközelebb álló, Európában is elérhető Hyundai Santa Fe ára 44 143 dollártól indul, amelyben jelentős tételt tesz ki a forgalmi adó is.


A Hyundai nyugat-európai eladásai július végig 4,5 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Miközben a kompakt i30 és a Tucson hobbiterepjáró egyértelműen éllovasok, a Hyundai szép számokat produkál vadonatúj Ioniq modelljeiből is. Van Nuffel elmondta, a Hyundai már több mint 10 ezer Ioniqot értékesített az év első felében Európában. „Összességében ez magasabb is, mint amire számítottunk” – mondja a korai eladásokról. A legalacsonyabb árú hibridváltozat a legkeresettebb modell és különösen az Egyesült Királyságban népszerű, ahol igen magas széndioxid-kibocsátási adó van érvényben.    

Amerikához hasonlóan Európában is nagy a kereslet az Ioniq Electric modellre, amivel a termelés nem tud lépést tartani. Van Nuffel reméli, hogy az elektromos változat nagyobb szerepet kap a koreaiak termelésében és sikerül kielégíteni a keresletet, különösen Norvégiában és Hollandiában. Az Ioniq plug-in hibrid változata nemrég érkezett meg Európába, így ezzel a verzióval elmondása szerint nincs ilyen probléma. 


Az i30 kompakt és a hobbiterepjárók eladásainak bővítését követően a villamosítás a harmadik olyan célkitűzés, amelynek révén a Hyundai Ázsia első számú autógyártója lehet Európában 2021-re. Ahhoz, hogy megelőzze a Toyotát és a Nissant, a Hyundai 2020-ig 30 új modellt vagy modellváltozatot kíván bemutatni, amelyek közül 10 rendelkezik majd valamilyen elektromos hajtáslánccal. A Tucson üzemanyagcellás és az Ioniq modellek után A Hyundai következő elektromos modellje a Kona kisterepjáró akkumulátoros változata lesz.     

„Úgy vélem, a jelenlegi kínálatban is elég jól képviseljük magunkat, ám ez nem elegendő, ha annyira ambiciózusak vagyunk, hogy az első számú ázsiai márkává kívánunk válni" – mondja, majd hozzáteszi, hogy a vásárlók egyre inkább észreveszik a Hyundai márkát, de ez még nem elég. „A figyelem még mindig alacsonyabb szintű, mint az európai márkák esetében, így számunkra ez még tartogat lehetőségeket. Nagyon erősek a termékeink és ha valahogy sikerül ezt az erősséget a márkára irányítani,nagy lehetőségek állnak előttünk Európában."  


Mindeközben a Hyundai tervei szerint 2019-ben Európába is bevezetnék a Genesis luxusmárkát azután, hogy a márka három évvel korábban bemutatkozott Koreában és Amerikában. Van Nuffel szerint az időzítés kötődik a prémiummárka első szabadidő-autójának bemutatásához.    

Forrás: wardsauto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését