Csökkentik a Hyundai amerikai gyárának termelését
Miután tovább csökken a Hyundai Alabamában gyártott limuzinjai iránti érdeklődés, a vállalat úgy döntött, ehhez igazodva az utolsó negyedévben kevesebb autót gyárt üzemében.
A Hyundai amerikai értékesítései 14 százalékkal csökkentek szeptemberben. Ebben nagy szerepe van a vállalat két Amerikában készülő limuzinja iránti kereslet visszaesése, ezért a Hyundai Motor Manufacturing Alabama a negyedik negyedévben a korábbiaknál kevesebbet állít elő ezekből.
Nem is olyan régen, 2009 -2010 környékén a Hyundai alabamai üzeme nem tudott elég Sonata és Elantra modellt termelni, minden darabot elkapkodtak. Mostanra azonban a vásárlói igények megváltoztak, ezért a HMMA és a kereskedők készletei megduplázódtak. A vállalat szóvivője, Robert Burns szerint a Hyundai nagyjából egy évvel ezelőtt érzékelte először a megváltozott vásárlói igények hatását, ám hiába termelnek a korábbiaknál több hobbiterepjárót, az még mindig nem elegendő.
„Tavaly júliusban visszahoztuk a Santa Fe modellt” – mondja Burns. „Harmincezer darabot gyártottunk belőle tavaly, idén pedig már 60 ezer felett járunk. Tudtuk, hogy ez lesz, csak szerettünk volna a helyes irányba menni – lehet, hogy egy kicsit késtünk, de igazodunk a kereslethez.”
A legjobban az a számtalan Elantra és Sonata árulkodik a helyzetről, amelyeket a HMMA gyára melletti területeken helyeztek el. A hatalmas területen négyhónapnyi termelés végeredménye áll, amely duplája a megszokott mennyiségnek. „Szeretnénk a két hónapnál maradni” – mondja Burns. „A meglévő területünkön tároljuk jelenleg az autókat és a megnövekedett mennyiség miatt a füvön vagy éppen a munkaterületünkön csináltunk nekik helyet.”
Az értékesítési eredmények szerint a tavalyihoz képest továbbra is esik a Sonata és Elantra modellek eladásai, a Santa Fe nagyjából a tavalyi szinten mozog, míg a Tucsonból minden idők legjobb eredménye született szeptemberben. A Santa Fe stabil teljesítménye ellenére a HMMA az utolsó negyedévre a készletek felszámolása miatt csökkenti termelését.
„Különleges intézkedéseket teszünk azért, hogy a csapat és a beszállítók továbbra is teljes munkahétben tudjanak dolgozni. Úgy gondoltuk, a piac fejlődéséig tároljuk az autókat, így ez nem akadályozza a munkát és a fizetést. A futószalagok sebességét is átállítottuk, amivel naponta 200 autóval kevesebb készül el, így fenntartható a teljes munkahét és a beszállítói bázis.” – tette hozzá Burns.
Forrás: wsfa.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!