A Hyundai fejlesztette Korea első e-LSD differenciálzárját


A Hyundai Wia vállalata sikeresen kifejlesztette saját e-LSD (elektronikusan szabályozott differencálzár) rendszerét,amelyet az autógyártó 30 N modelljébe építenek be.

A Hyundai Motor Group Wia leányvállalata az autógyártó első valódi sportkompaktjának bevezetése kapcsán bejelentette, hogy az autóban használt e-LSD aktív differenciáltár rendszerét a Wia fejlesztette ki és a cég koreai üzemében gyártja. Ez az első olyan elektronikusan vezérelt differenciálzár, amelyet koreai mérnökök fejlesztettek.   


Az e-LSD rendszer gyártása a Hyundai Wia hármas számú üzemében, a koreai Changwon városában zajlik, ahol évente mintegy 5 ezer darab készül belőle. A Hyundai Wia az első olyan koreai vállalat, amely ilyen jellegű differenciálzárat gyárt, amely az i30 N fontos elemeként a vezetési szituációtól függően aktívan szabályozza a kerekekre jutó energiát és ezzel növeli a jármű stabilitását.   


Az e-LSD normális körülmények között egyenlő arányban osztja el az erőt a bal és jobb kerék között és az egyik oldalra tereli azt, amikor a másik kerék a sárba ragad és az autót ki kell onnan mozgatni. Még az elsőkerék-meghajtású autók gyors kanyarodásakor gyakori problémának tekinthető alulkormányozottság (amikor kanyarodás közben az autó a külső ív felé csúszik) esetén is segít azzal, hogy az ívkülső kerékre küldi az erő nagy részét, amely így visszanyerheti stabilitását. 


A Hyundai Wia közleményében  azt is hozzátette, hogy az e-LSD legkritikusabb funkciójának tekinthető reakcióidő a legjobb a világon. Amennyiben változik az útfelület vagy a vezetési körülmény, az e-LSD csupán 0,15 másodperc alatt reagál és optimális erőt képes a kerekekhez juttatni.  A rendszer emellett igen sokoldalú is, hiszen akár közel 1 400 Nm nyomatékot is képes a kerekekre küldeni.  


„Saját fejlesztésű e-LSD rendszerünket a vállalat know-how-ja általtudtuk kidolgozni, mivel korábban már számos erőátviteli rendszert, köztük összkerékhajtási (AWD) rendszert készítettünk” –mondja Hong-jib Kim, a Hyundai Wia fejlesztési részlegének vezetője. „Ez az egyik legjobb élményt és leggyorsabb reagálású új fejlesztésünk.”   


A Hyundai Wia számításai szerint az e-LSD sorozatgyártásával számos globális szállítási szerződést köthet más autógyártókkal is. Ezen megállapodások viszont nemcsak az e-LSD rendszerekre, de más összkerékhajtási erőátviteli rendszerekhez kapcsolódó PTU (Power Transfer Unit) és elektronikusan kapcsolódó (elsőkerék-hajtás az összkerékhajtási rendszerben) és ATC (Active Transfer Case, hátsókerék-hajtási AWD) rendszerekre is kiterjedhetnek.


„Az e-LSD tömeggyártásával lehetőségünk lesz a nagyteljesítményű autók erőátviteli rendszereihez alkalmazkodni” – mondta Joon-moo Yoon, a Hyundai Wia elnöke.”A világ legjobb teljesítményét és minőségét fenntartva továbbra is keményen dolgozunk azért, hogy versenyelőnyökre tegyünk szert az autóipari alkatrészgyártók között.”   

Forrás: etnews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését