Szupertakarékos Hyundai Ioniq készül a tuningshowra


Tavaly még a Bisimoto Engineering egy ezer lóerős Santa Fét készített, idén viszont minden tudásukkal egy hihetetlenül takarékosra hangolt hibrid Hyundai Ioniq kialakításán dolgoznak. 

Ha szóba kerül a Las Vegasban évente megrendezésre kerülő SEMA Tuningshow, nem feltétlenül a környezetvédelem és az üzemanyag-takarékosság azok a szókapcsolatok,amelyek először az ember eszébe jutnak. Ezt viszont a Hyundai nem így gondolja, ezért erre az alkalomra egy fura nevű HyperEconiq Ioniq Concept modellt készítenek. Ahogy az a nevéből már sejthető, az autó az Ioniq hibridre épül, amely Amerikában is nagy népszerűségnek örvend. 

„A HyperEconiq Ioniq olyan területre viszi az Ioniqot, amelyről mindig is tudtuk, hogy képes lesz rá a vezethetőség feláldozása nélkül” –mondja Bisi Ezerioha, a Bisimoto Engineering elnöke. „Az Ioniq kiváló elektromos platformjának és hajtásláncának kihasználásával számos technikai elemre összpontosítva a legmagasabb szintre fejlesztettük az autó hatékonyságát, légellenállását és ezzel együtt egész formavilágát.”

A szupertakarékos Ioniq kidolgozásához a Hyundai a kanadai Bisimoto Engineering műhelyével közösen dolgozott azért, hogy az aerodinamika megváltoztatásával, a súrlódás csökkentésével és a mechanikai módosítások által az Ioniq a létező legkevesebb üzemanyagot égessen el. Az Ioniq a Bisimoto saját fejlesztésű kipufogórendszerét kapta, új a fedélzeti elektromos ellenőrző rendszer (OBD), a féknyergek alumíniumból készültek, továbbfejlesztették az elektromos generátort,az NGK gyertyák és az ARP kerékcsavarok is újak, az üléseket pedig Recaro sportülések váltották fel.  
  
Az autó egy darabból álló 19 colos szénszálas könnyűfém kerekeket is kapott, amelyekre a súrlódás csökkentése érdekében alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok kerültek. A súrlódás csökkentése a motorra is kiterjedt, ezért abba alacsony súrlódású szintetikus olajt öntöttek. A kedvezőbb légellenállás érdekében az autót leültették és elől-hátul, illetve oldalt is különleges légterelők kerültek felszerelésre, a hátsó kerekeket pedig burkolattal fedték le. 

Mindezek eredményeképpen a Hyundai nyilatkozata szerint a HyperEconiq Ioniq a Bisimoto mérései alapján képes akár 2,9 liter/100 km-es fogyasztásra is. Egyelőre nem tudni, hogy a szupertakarékos Ioniq bármely eleme egyenként, vagy csomagban kapható lesz-e az Ioniqhoz. Az autót az október végén nyitó SEMA Tuningshown mutatják be a nagyközönségnek. 

Forrás: motor1.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését