Mikkelsen sem fordított a Hyundai balszerencséjén Spanyolországban


Nehéz versenyen van túl a Hyundai Motorsport, miután a Spanyol-ralin a csapattagok sorozatos balszerencséjét követően mindössze Sordo Power Stage győzelmének örülhettek.   

Az idei raliszezon 11. fordulóját, a Spanyol-ralit a Hyundai Motorsport kiábrándító eredménnyel zárta. Miután szombat délután Dani Sordo és Andreas Mikkelsen is hibázott, vasárnap reggel Thierry Neuvillet is utolérte a balszerencse. A belga pilótának a 16.szakaszon fel kellett adnia a küzdelmet, miután egy jobbos kanyarban megsérült az i20 Coupe WRC futóműve. A verseny a teljes csapat számára keserű csalódás volt: a pilóták rangsorában Neuville Ogier és Tanak mögött a harmadik helyre csúszott vissza. 


Dani Sordo és Andreas Mikkelsen a rali2 szabályai alapján vasárnap folytathatták a versenyt, ám így kiestek a legjobb tízből. A Spanyol-ralit követően a Hyundai Motorsport a konstruktőrök versenyében 275 ponttal még mindig a harmadik helyen áll az M-Sport mögött. 


Dani Sordo időlegesen kivételes lendületet hozott a hazai versenyének tekinthető futamon, ahol néhány murvás és aszfaltos szakaszon második legjobb időket autózta. A végső Power Stage szakaszon a spanyol páros a legjobb időt érte el és ezzel öt extra pontot gyűjtött. Szombaton viszont egy rosszul számított kanyarodás véget vetett Sordo dobogóért vívott harcának.  


„Nagyon sok pozitív dolgot viszünk tovább erről a versenyről, különösen a Power Stage szakaszgyőzelmet, ami egy remek befejezés volt” –mondja Sordo. „A Hyundai i20 Coupe WRC remek volt. Persze pár dolgon azért van mit javítani, de jól éreztem magam és az időeredmények is jók voltak. Csupán egyetlen negatív dolog volt – és az nagyon nagy volt. Sajnálom a csapatot, a közönséget, mert egy hülye hiba miatt ilyen nagy árat fizettünk. Ide erősebben kell visszatérnünk.”


Mikkelsen a Hyundai Motorsport gyári pilótájaként most Spanyolországban teljesített először egy ralit. A pénteki murvás terepen vezető helyen végeztek, lendületük pedig továbbfokozódott, ahogy aszfalton folytatódott a verseny. Még a törött szélvédő sem tudta akadályozni őt abban, hogy további fejlődést produkáljon Spanyolországban. 


„Ez egy eseménydús és egyben pozitív hétvége volt” – mondja Mikkelsen.”Pénteken murván erős lendületet vettünk és ezzel első ralinkon a Hyundai számára megszereztük a vezető helyet.  Még kell egy kis idő,amíg tényleg érezzük az autót, de az elmúlt két versenynapot rengeteget fejlődtünk. Az utolsó napon viszont nem találtuk meg az összhangot. A 15.szakaszon felnyílt motorháztetővel kellett mennünk, miután a hajnali szakaszhoz szükséges kiegészítő lámpák felerősítése után nem zártuk azt le rendesen. Emiatt a szélvédő is károsodott. Ennek ellenére ki tudtunk néhány dolgot próbálni, amivel a jövőben jó irányba indulhatunk el. Ez a három idei rali nagyon hasznos lesz ahhoz, hogy a legjobban felkészülhessünk a következő szezonra.”


A szombat reggelbekövetkezett hidraulika hiba Thierry Neuville számára elhomályosította a dobogós helyezést. Ennek ellenére a belga páros a legjobb öt közé küzdötte vissza magát, amikor a 16.szakaszon a balszerencse utolérte: egy lassúkanyart túl szűken vettek és megsértették az i20 Coupe WRC jobb elejét. Mivel a szakasz után nem engedélyeztek szervizt, így Neuville kénytelen volt feladni a versenyt és ezzel a bajnoki címért vívott küzdelmet. 


„Természetesen nagyon csalódottak vagyunk” –mondja Neuville. „De a balszerencse hozzátartozik a rali-világbajnoksághoz. A szombati problémák után vasárnap azért hajtottunk, hogy ledolgozzuk az időveszteséget, de sajnos túl szűken vettünk egy kanyart és megütöttünk valamit, ami miatt az első kerék és a felfüggesztés is károsodott. Ezzel a mi versenyünknek vége lett. Ez az eredmény sokkal nehezebbé teszi a bajnoki címért vívott csatánkat. De ezzel együtt összességében fantasztikus szezonunk volt. A csapat sokat tett azért, hogy jó autót kapjunk. Ez viszont nem a mi hétvégénk volt.  Most arra törekszünk, hogy szép eredményt érjünk el Walesben és Ausztráliában.” 


„Ez egy nehéz hétvége volt az egész csapat számára és ez perszenem elfogadható” – mondta Michel Nandan csapatfőnök. „Arra kértük a pilótákat,mindent adjanak bele ezen a hétvégén – amit meg is tettek. A sok csalódás között azért akad pozitív dolog is: Dani ahogyan elvárható volt, hazai versenyén gyors volt és elégedett volt az autó kezelhetőségével. A Power Stage szakaszon nyújtott teljesítménye megmutatta, mire volna képes. Mindazonáltal érzékeltük, hogy aszfalton még fejlődnünk kell,így ezen a területen még dolgozni fogunk a jövőben. Thierry számára talán van még egy kis esély a bajnokságban, de azt már elfogadtuk, hogy a konstruktőri világbajnokságért folytatott küzdelmünk majdnem véget ért.”


A Rali-világbajnokság október végén Nagy-Britanniában a Wales-ralival a döntő befejező szakaszához érkezik. A Hyundai Motorsport ezen a kihívásokkal teli versenyen összesen négy autóval indul: Thierry Neuville és a nemrég kétéves szerződést aláíró Andreas Mikkelsen mellett Hayden Paddon és Dani Sordo is rajthoz áll majd.  

Forrás: speedweek.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését