A Hyundai még több terepjáróval törne az élre Európában
A Hyundai Motor 2019-re megduplázza terepjáró modellkínálatát, amely 2021-re tovább bővül annak érdekében, hogy a Toyotát és a Nissant megelőzve a koreai vállalatcsoport legyen a kontinens első számú ázsiai márkája.
A Hyundai hobbiterepjáró offenzívája idén júniusban, a Kona kisterepjáró bemutatásával vette kezdetét, amely idén ősztől lesz elérhető az európai márkakereskedésekben. A Konát egy ennél is kisebb crossover követi majd, amely várhatóan 2019-ben fut be Európába,majd a márka terepjáró-kínálatának zászlóshajójaként megérkezik a középkategóriás Santa Fe/Grand Santa Fe új generációja is.
Jelenleg a Hyundai eladásainak 35 százalékát teszik ki a terepjárók Európában. A gyártó szerint ez az arány a jövőben tovább növekszik, ám konkrét adatokat nem közöltek. A Hyundainál háromszor gyorsabban növekvő Kia testvérmárkánál ez az arány már ma is 41 százalék, míg a Nissannál az eladások 70 százalékát terepjárók adják, a Toyotánál pedig ugyan csak 30 százalék az arány, tavaly a C-HR megjelenése előtt viszont még csak 12 százalék volt a crossoverek aránya.
A számítások szerint a Kona nemcsak az eladások darabszámát, de a vállalat jövedelmezőségét is javítani fogja. „Számításaink szerint 2018-ban, a modell első teljes évében 63 600 Kona találhat gazdára, míg az eladások a következő évben 64 ezer darabnál tetőzhetnek” – mondja Ian Flecher, az IHS Markit piackutatója. Arra ugyan ő sem számít, hogy a Kona piacvezetővé válna, viszont jóval több példány kelhet el belőle, mint abból a modellből, amelynek helyére érkezik. Az ix20 kisegyterűből tavaly ugyanis csupán 33 ezer darabot tudtak értékesíteni.
„A Kona ráadásul az ix20-nál jövedelmezőbb is lehet, tekintettel a hobbiterepjárók esetén alkalmazott magasabb árfekvésre, ráadásul a vásárlók egészen új típusát vonzhatja be a Hyundai szalonokba” – teszi hozzá Flecher. Ezzel Thomas Schmid, a Hyundai Motor Europe vezetője is egyetért, aki nemrég úgy jellemezte a Konát, mint amely „jelentős mérföldkő azon az úton,amely által 2021-re az első számú ázsiai autómárkává válhatunk Európában.”
A Konának olyan konkurensekkel kell megküzdenie a kisterepjárók szegmensében,mint a Renault Captur, az Opel Mokka,vagy éppen a Volkswagen vadonatúj kisterepjárója. Egy még közelebbi rivális a Kia testvérmárka Stonic modellje,amely a Rio kisautó padlólemezére épül, míg a Kona egy teljesen új platformon áll és ezt később más kompakt modellekhez, többek között limuzinokhoz is felhasználják majd.
Az i10 padlólemezére épülő vadonatúj mini crossover egyértelműen a Hyundai bővülő portfóliójának egyik legmerészebb és legkockázatosabb eleme, hiszen ez idáig nem sok autógyártónak volt mersze crossover modellt kínálni abban a szegmensben, amelynek profitrátája Európában híresen alacsony. Jelenleg csupán a Fiat Panda Cross és a Suzuki Ignis tartozik azon kevesek közé, amelyek összkerékhajtási rendszert is kínálnak miniterepjáróikhoz. A Hyundai egyelőre nem árulta el, a tervekben szereplő jármű mennyire hasonlít a fentebb nevezett két modellhez.
A Hyundai szerint az apró crossoverek a világ legjobban teljesítő szegmensének számítanak, hiszen éves eladásaik 46 százalékkal emelkedtek 2010 és 2016 között. „Még ha a globális SUV piac közeledik a telítettséghez, úgy gondoljuk, a különösen apró és kis crossoverek között nagyobb tér van bővülésre, mint a nagyterepjárók között” – mondta Eui-sun Chung, a Hyundai Motor Alelnöke a Kona júniusi premierjén.
Chung azt is elárulta akkor, hogy a kínálat másik végpontjaként egy csúcskategóriás terepjárót is be kívánnak mutatni, amely még a Santa Fe modellnél is nagyobb méretű lesz. Az Európában is értékesítendő új modell olyan hétszemélyes terepjárókkal lesz egy kategóriában, mint a Nissan X-Trail vagy a Ranult Koleos.
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!