Biztonságos választás - Hyundai i30 1.4 T-GDI DCT Premium teszt


Európában fejlesztette, itt gyártja és nekünk is szánja legújabb kompaktját a Hyundai, a mutatós és kényelmes i30 pedig minden téren a legjobbak közé sorolható. Turbós benzinmotorjával próbáltuk a vezetéssegítő rendszerek többségét alapáron adó újdonságot.

Éppen tíz éve fogott hozzá az európai piac meghódításához első i betűs modelljével a Hyundai, az i30 most bemutatott harmadik generációja pedig minden eddiginél ütőképesebb ellenfele a konkurenseknek. 


Nagyon európai is, hiszen a fejlesztése Rüsselsheimben, a gyártása pedig Csehországban folyik, és a formája is kedvesebb a szemünknek, arányos karosszériáját a teljesen LED-es fényszórók és az izgalmas mintájú hatszögletű hűtőmaszk teszi vonzóbbá. 


A helykínálatával is éppen illik a konkurensek közé, bár annak ellenére, hogy négy centivel hosszabb az elődjénél, változatlan tengelytáv mellett továbbra is épphogy elég tágas hátul, igaz, szellőzőnyílást legalább kapnak az itt ülők, és a középső könyöklő mögötti síalagút is hasznos.


A legjobb mégis a vezetőülésben ülni, hiszen elég alacsony az üléspozíció, jó fogású a kormánykerék és könnyen átlátható a műszerfal. Középen kiemelkedik a 8 colos érintőképernyő, amiért még csúcsfelszereltség mellett is 200 ezer forintot kell fizetni, de tíz évig jár hozzá a térképfrissítés.


Már ezres, turbós háromhengeressel is választható az i30, de a tesztautót az újonnan bemutatott 1,4 literes, négyhengeres turbóbenzinessel szerelték. 140 lóerős teljesítménye minden igényt kielégít a hétköznapi határokon belül, lentről is szépen húz, nyugodt tempónál pedig kimondottan csendes, csak a gördülési zaj zavart minket. 


A hétfokozatú, duplakuplungos automata, ha ráhagyjuk a munkát, simán és gyorsan kapcsol, az előre- és hátramenet között is finomabban vált, mint néhány konkurense. Csak a gázpedál lehetne érzékenyebb, bár sportmódban elég közvetlen, de ott a váltó is jobban dolgoztatja a motort. 


Stabilan fordul és elég kényelmes, és a fogyasztása sem elrettentő, városban 7,5 liter körül alakul, a tesztet valamivel hét liter alatti átlaggal zártuk. Biztonságát nemrég öt csillaggal értékelték, és példás, hogy az autonóm vészfékező és sávtartó rendszerek már az akciósan 4,5 millióért adott 100 lóerős alapmodellben is benne vannak.


Vezetés: 4
Utastér: 4
Költségek: 3

Tetszett: Eltalált arányok, jó üléspozíció, rendezett belső, csendes és rugalmas motor, gazdag szériafelszereltség
Nem tetszett: Mérsékelt hátsó lábtér, magas rakodóperem, helyenként kemény műanyagok
Szerintünk: Mindent tudni akar

Forrás:Autó és Stílus magazin

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei