A Pirelli külön gumit fejlesztett a Hyundai i30 sportváltozatához


A Hyundai bejelentette, hogy az i30 N modell egy vadonatúj Pirelli P Zero gumiabroncsot kapott, amit a gumigyártó kifejezetten ehhez a sportautóhoz fejlesztett ki. 

A Hyundai Motor még a nyáron mutatta be az i30 N sportváltozatát, amelynek gyártása kizárólag Csehországban történik, értékesítése pedig ezekben a hetekben veszi kezdetét Európa fontosabb piacain. Az új forró ferdehátút kifejezetten Európa számára készítette a Hyundai, amelynek tökéletes úttartásához vadonatúj, teljesítményre orientált gumiabroncsot készített a Pirelli.  


A vadonatúj Hyundai i30 N a Hyundai N sportrészlegének első nagyteljesítményű autója, amely a rajongók számára sportosan dinamikus vezetési élményt kíván nyújtani. A koreai és európai  mérnökök azonban nem elégedtek meg a motorteljesítmény, a futómű és az ezekhez kapcsolódó látványelemek hozzáillesztésével, ezért az i30 sportmodelljének fejlesztéséhez a Pirelli gumigyártó fejlesztőit  is segítségül hívták, akik a P Zero sorozat gumiját hangolták az i30 nagyobb teljesítményéhez. 


A 235/35 R19 méretű gumi egyedi változatának megkülönböztetése érdekében az abroncs külső oldalára a „HN” jelölés került, utalva arra, hogy ez a gumi a Hyundai N modellekhez születet meg. Az autó igen sokrétű felhasználási területe (város, hegyi szerpentin, nagy sebességű autópálya, illetve akár versenypálya) fokozott követelmények elé állítják a gumiabroncsokat, amelyeknek a megfelelő élmény biztosítása mellett bármilyen időjárási és útviszony közepette biztonságosaknak is kell lenniük. 


Az i30 N a Hyundai Motor sikeres kompakt modelljének harmadik generációja alapján készült el, ám az N változathoz gyakorlatilag az alapoktól építették azt újjá annak érdekében, hogy a mindennapokban is maximális vezetési élményt nyújtson,de sofőrje akár a versenypályán is kipróbálhassa az autó képességeit. 


Mindehhez az i30 N modellt egy 2.0 literes turbófeltöltéses benzinmotorral szerelték fel, amely változattól függően 250 vagy 275 lóerős teljesítményre képes, maximális nyomatéka pedig 353 Nm, túltöltéssel 378 Nm. A Hyundai szerint az autót tervezése során kulcsfontosságú volt, hogy az i30 N képes legyen versenypályán is megfelelő teljesítményt nyújtani, ezért a gyártó a Nürburgring mellett található saját tesztközpontjában tízezer kilométeren keresztül hajszolta a versenypályán az új modell tesztpéldányait, valamint kétszer is részt vettek a Nürburgringen megrendezett ADAC 24 órás tartóssági versenyen.   

Forrás: fleetnews.co.uktorquenews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését