Újra felvarrják a Hyundai i40 ráncait


A Hyundai idősödő középkategóriás európai modellje ugyan megérett már a cserére, ám nagyon úgy tűnik, a vállalat inkább még egyszer alaposan átdolgozza a mostani i40 formáját és technológiáját.     

Habár az eddig megjelent kémfelvételek alapján azt gondolhattuk, hogy a Hyundai végre elkészült az i40 vadonatúj generációjával, ám nagyon úgy tűnik, a fotókon látható jármű a mostani i40 újabb frissítését  rejti a takaróponyvák alatt. Pedig logikus volna az új generáció elkészítése, hiszen a jelenlegi modell már gyakorlatilag 2011 óta létezik, ám a prototípusok alapján megállapítható, hogy azok a 2014 végén bemutatott frissített modellre épülnek.  


Ha csak az üvegeket nézzük, azok a régivel teljesen megegyeznek, ahogyan a hátsó ajtók is teljesen azonosnak látszanak, ami jelzi, hogy a tengelytávot sem változtatták meg. Továbbá ezzel együtt az egész karosszéria formája és aránya is ismerős, ahogyan a külső tükrök mérete, formája  és az ajtókilincsek helyzete is teljesen ugyanolyan.  A képeket elnézve nincs olyan érzésünk sem, hogy egy vadonatúj technika lapulna a régi karosszéria alatt, hiszen sehol egy toldás vagy aránytalanság,minden nagyon jól ki van dolgozva. 


Amennyiben ez így van, akkor a Hyundai nyilván némileg változtat az autó első és hátsó kialakításán, hogy az frissebb hatást keltsen és jobban illeszkedjen a márka jelenlegi arculatához. A várhatóan jövőre bemutatkozó frissített i40 így biztosan megkapja a márka új kaszkád hűtőmaszkját, miközben a hátsó lámpa a korábbinál karcsúbbá válik, belső rajzolata ezzel együtt az i30-hoz hasonló modern kialakítást kap.  


Mindezeket figyelembe véve  biztosra vehető, hogy a frissített i40 technikájában is sokat fejlődik a most kapható modellel szemben. Így várhatóan az i40-be is beköltözhet a Hyundainál ADAS  rendszer összefoglaló néven ismert vezetéstámogatási csomag, ami az autonóm vészfékrendszert, az aktív sávtartó rendszert, a holttérfigyelő és mögöttes keresztirányú forgalmat figyelő rendszer mellett a vezetői éberségfigyelő rendszert is magában foglalja. Kevésbé valószínű, hogy a központi érintőkijelző mérete a mostani 7 colnál nagyobbra nőne, a navigációs rendszer magyarosítása is megtörtént a jelenlegi modellévvel, így maximum az Apple CarPlay és Andorid Auto alkalmazások integrálása jelenthet majd újdonságot.  


Motorok tekintetében nagyon jól jönne, ha az i40 végre megkapná az Ázsiában és Amerikában népszerű testvérmodellje, a Sonata hibrid, illetve konnektoros hibridrendszerét, ám az autó alapjainak kora miatt ennek esélye igen csekély. Így sokkal inkább a jelenlegi motorpaletta frissítése várható, amelyben továbbra is egy 1.6-os és egy 2.0 literes benzines és egyféle 1.7 literes, de kétféle teljesítményszinttel kínált dízelmotor lehet.  


És hogy vajon miért csinálhatják mindezt a Hyundainál? Korábban Peter Schreyer,a Hyundai csoport formatervezési részlegének elnöke arról beszélt, hogy nem szerencsés egy kategóriában különböző régiókban különböző modelleket készíteni. Véleménye szerint egy modellnek kell sikeresnek lennie bárhol a világon. Ez így azt is sejtetni engedi, hogy a kivárással és az i40 további frissítésével a Hyundai szándéka szerint a következő generációváltással Európába is visszatérhet a Sonata, amit i40 néven forgalmaznának a kontinensen. 


Az i40 végső frissítése legkorábban jövő év elején mutatkozhat be valamelyik nagy európai autókiállításon,amelyet követően 2019-es modellként a jövő év második felében kerülhet a márkakereskedésekhez. 

Forrás: motor1.com, autoevolution.com


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését