Korea helyett is Indiában készülne a Hyundai Accent


A frissen bemutatott Verna jóval több lehet a Hyundai újabb indiai termékénél, a vállalat tervei szerint ugyanis a kompakt limuzin gyártását a hazai helyett teljes egészében India venné át.

A Hyundai Motor vadonatúj kiskompakt limuzinjával kapcsolatban már régóta feltűnt egy érdekesség: ahogyan a korábbi generációnál is, úgy most is elsőként a kínai piacon mutatták be a vadonatúj Verna modellt. Ezután azonban érdekes módon nem következet a hazai, koreai bemutató, viszont jött az autó orosz megfelelője, a Solaris, majd Kanadában az észak-amerikai piacra szánt Accent és annak mexikói gyártású megfelelője is debütált, végül pedig az autó nemrég Indiába is megérkezett.

Ez már előrevetítette, amit most a Hyundai indiai képviselete hivatalosan is megerősített: az új generációs Accent/Verna modell többé már nem készül Koreában, az a jelenlegi generációval kifut. A Hyundai Motor indiai képviselete eddig is előszeretettel és büszkén hangoztatta, hogy a „Made in India” termékek a világ számos piacára eljutnak, most azonban úgy tűnik, az Accent esetében teljes mértékben átveszi a modell globális gyártójának szerepét. 


2018. januárjától kezdődően ugyanis a Verna már nemcsak az indiai piacra készül, hanem csaknem az összes globális piacon is megjelenik majd. Ez is mutatja, hogy a Hyundai indiai képviselete az utóbbi időben prémium minőségű termékek gyártására is  képessé vált, amelyeket nemcsak a világ fejlődő országai, de  a fejlett globális piacok számára is elfogadható lehet. Így a Hyundai Motor India gyára a koreai vállalat kisautóinak gyártási bázisaként is szolgál a jövőben. 

A vállalat globális elosztói szerepkörét az elmúlt időszakban a Creta modell exportálásával már megalapozta, mivel tavaly mintegy 45 ezer darab kisterepjárót szállított külföldi megrendelői részére. Y. K. Koo, a Hyundai Motor India Limited ügyvezetője elmondta, a vállalat évente mintegy 130 ezer új Verna modellt kíván előállítani az elkövetkező néhány év során, amelynek körülbelül 60-70 százalékát exportálná. 


A Hyundai tervei tovább erősítik az indiai leányvállalat fontosságát a szöuli központban. A koreai autógyártó termelésének indiai részesedése az egy évvel korábbi 12-ről 2016-ra 13 százalékra emelkedett. A leányvállalatok által termelt profit nagysága alapján India Csehország után a második helyen áll a rangsorban, megelőzve ezzel az amerikai és a brazil gyártóbázist.  

Koo azt is elmondta, a vállalat várakozásai szerint a megtermelt mennyiségből 50 ezer darab Verna kerül a hazai piacra,míg 80 ezer példányt exportálhatnak. „Kezdetben 60 ezer autót exportálunk, amit idővel 80 ezerre szeretnénk feltornászni. A modell az exportot tekintve nagyon fontos számunkra” –mondja. A Vernát, illetve a Solarist továbbra is csak a helyi piacok ellátására gyártják Kínában és Oroszországban.


A vállalat pénzügyeit ismerő források szerint ugyan a gyártási kapacitás továbbra is 670-700 ezer darabra tehető Indiában, a Hyundai bevételei, illetve profitja a Creta modell exportálásával tovább emelkedik. Ez a Verna exportjának beindításával várhatóan tovább nőhet. 

A Hyundai tervei szerint olyan térségekbe kívánja először exportálni a Verna modellt, mint Latin-Amerika, Afrika, a Közel-kelet és számos ázsiai ország. A vállalat azt reméli, ezzel a lépéssel üzemeinek sikerül a jelenlegi 95-98 százalékról szinte 100 százalékos kapacitáskihasználást elérnie. A Creta modell intenzív belföldi és külföldi keresletével együtt a Hyundai Motor India a termelési sorok hatékonyságának növelésével valószínűleg 700-720 ezerre tudja feltornászni kapacitását.


A világ 66 országában lévő 8,8 millió vásárlójával az Accent/Verna a Hyundai Motor egyik legfontosabb globális márkaneve, amelyből 318 ezer darab kelt el eddig Indiában. Az új generációs modellből a forgalmazás első 10 napjában máris eladtak 7 ezer darabot, miközben tízszer ennyien, 70 ezren érdeklődtek az autó iránt.  

Forrás: indiatimes.combusiness-standard.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését