Dízelmotorral érkezett Amerikába az új Hyundai Santa Fe


A Hyundai az idei New Yorki Autószalonon mutatta be a Santa Fe legújabb generációját, amelyet dízelmotorral is gyártanak a vállalat alabamai gyárában. 

Éppen hat évvel azután, hogy a Hyundai Motor New Yorkban tartotta a Santa Fe harmadik nemzedékének világpremierjét, a vállalat az idei autószalonon Amerikának is bemutatta a modell új generációját. A Santa Fe legújabb modelljének formavilágát már februárban, a koreai bemutatón megismerhette a világ, most viszont a világ legnagyobb és hobbiterepjárókra éhes piacán is bemutatkozott az új modell helyi változata. 


A nagyobb, szélesebb és tágasabb  új Hyundai Santa Fe már nevében is újdonság Amerikának. Az ötszemélyes, rövid tengelytávú változat korábban Sport utónéven árusított kivitel utódjaként most megjelent modell simán Santa Féként kerül forgalomba. A mostani, hétszemélyes, hosszabb tengelytávú kivitel Santa Fe XL néven a 2019-es modellév végéig gyártásban marad, majd átadja helyét egy vadonatúj, nyolcszemélyes hobbiterepjárónak. 


Az új Santa Fe motorterében háromféle erőforrás dolgozhat. Az alap egy 2.4 literes négyhengeres GDI benzinmotor 185 lóerővel, de akinek ez kevés volna, az egy 2.0 literes, turbófeltöltéses 235 lóerős benzinmotort is választhat. Újdonság, hogy az amerikai piacon szokatlan módon a Hyundai itt is bevezeti a 2.2-es CRDi dízelmotorját, ami itt 190 lóerős teljesítményre képes. Az összes változathoz alapáron jár a nyolcfokozatú automata, ami a vállalat szerint hatékonyabb, gazdaságosabb  üzeme mellett könnyebb is, mint az eddig használt hatfokozatú egység. 


Az új modellben vezetik be a Hyundainál az eredetileg a Genesisekhez fejlesztett HTRAC összkerékhajtási rendszert, amely lehetővé teszi a Santa Fe vezetőjének, hogy Normál, Sport, vagy Smart üzemmód közül választhat. Utóbbit elsősorban nehezebb útviszonyok (havas, sáros) közé tervezték és a motor erejét hatékonyan képes eljuttatni az egyes kerekekhez. A Sport beállítás több nyomatékot küld az autó hátsó tengelyére azért, hogy így a Santa Fe még agilisabb érzetet nyújtson. 


A világ egyik legnagyobb autópiacán a Santa Fe csúcstechnológiával teletömve érkezik. Alap az Android Auto és az Apple CarPlay alkalmazásokat fogadni képes hétcolos érintőképernyős kijelző, amelyben magasabb felszereltségű szint esetén az AVN 5.0 navigációs rendszer és vezeték nélküli telefontöltő is beépítésre kerül. Opcióként egy 8,5 colos Head-up kijelző is rendelhető, ami a sebesség, a tempomat, a navigáció, a holttérfigyelő, a vészfékrendszer üzeneteit vetíti a szélvédő elé. 


A szalonon történt bemutatóval egy időben a Santa Fe új generációját a Hyundai alabamai Montgomeryben lévő gyárában is kiállították. Itt immár második éve készül a Santa Fe Sport változata, amelyet júniustól vált fel az új generációs változat. Chris Susock, a Hyundai Motor America termelési részlegének alelnöke elmondta, hogy az autó különböző benzines és dízelmotoros változataiból évente körülbelül 110 ezer darabot terveznek gyártani. A júniusi gyártáskezdet után az első vevők már júliusban vagy augusztusban átvehetik új Santa Féjüket. 

Forrás: motor1.com, wbrc.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei