Jól indult a Hyundai i30 N Európában


A Hyundai Motor sportmárkájának első valódi sportautójaként az i30 N remekül kezdett Európában, ahol a modell tavaly szeptemberi bevezetése óta már több mint 1 700 példány talált gazdára.

Iparági források szerint a Hyundai Motor hat hónap alatt összesen 1 741 darab nagyteljesítményű i30 N modellt értékesített február végéig. Az i30 N tavaly szeptemberben lépett elsőként piacra Európában.  A Hyundai első igazi sportmodellje iránt Németországban a legnagyobb az érdeklődés, ahol 981 darab kelt el és ezzel az európai eladások 60 százalékát teszi ki. Második helyen áll Nagy-Britannia 227 darabbal, majd Franciaország 83 és Spanyolország 37 darabbal.   


Tekintettel arra, hogy Európa az egyik legversenyképesebb piac, ahol a világ legjobb nagyteljesítményű autója verseng az ügyfelekért, az i30 N legutóbbi eredményei remek lehetőséget adnak a modellnek és más jövőbeli N márkás típusnak a sikeres piacszerzésre a régióban. A hírek szerint a féléves értékesítési eredmények 150 százalékkal meghaladják a koreai autóóriás belső célkitűzéseit is. Az i30 N az i30 típus eladásainak 5-6 százalékát teszik ki.    


Még nagyobb a növekedés az i30 N változat termelésében. A sportmodell a Hyundai csehországi üzemében, Nosovicében készül, ugyanott, ahol a Tucson és az ix20 mellett az i30 többi változata is. A HMMC az első negyedévben 82 900 autót gyártott, amelynek többsége (69 százalék) Tucson, az i30 22 százalékos, azaz 18 238 darabos eredményével második. Petr Vanek, a gyár szóvivője elmondta,hogy a tervhez képest leginkább az i30 N termelés nőtt: „A tervekkel szemben a legnagyobb ugrást az i30 N produkálta, a tervezett 1 360 darabbal szemben 3 082 készült.” Ez 226 százalékos növekedést jelent.


Az i30 N a Hyundai Motor első saját fejlesztésű nagyteljesítményű modellje, amit a 2015-ben bemutatott N sportmárkán belül vezettek be. Az autót Albert Biermann vezetésével fejlesztették ki, aki korábban a BMW nagyteljesítményű M sportmárkájának fejlesztési elnöke volt. A Volkswagen Golf GTI riválisaként az i30 N egy 2.0 literes turbómotorral rendelkezik, amely 275 lóerős teljesítményre képes.    


Az autógyártó célja, hogy az N széria nagyteljesítményű járműtechnológiáját felhasználva összes modelljének teljesítményét növelje, köztük a széles vásárlóközönség számára készült limuzinokét is. Ezen célelérése érdekében a vállalat nemrég felállította a Nagyteljesítményű Jármű és Motorsport Részleget és Thomas Schemerát, a BMW M és az amerikai BMW Individual korábbi vezetőjét nevezte ki a részleg vezetésére.    

Forrás: pulsenews.co.krblesk.cz

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését