Koreában már kapható a Hyundai elektromos kisterepjárója


Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor bejelentette, hogy megkezdte a Kona kisterepjáró elektromos változatának hazai forgalmazását azért, hogy ezzel is bővítse kínálatát a környezetbarát járművek szoros versenyében.  

A Hyundai Motor alelnöke, Kwang-guk Lee a sajtótájékoztatón elmondta, a koreai elektromos járműpiac gyors növekedése közepette a Hyundai környezetbarát járműkínálatának bővítésével igyekszik kielégíteni vásárlóinak igényeit. A helyi elektromos autópiac eladási eredménye az egy évvel korábbi 5 914 darabról 2017-re 13 826 darabra ugrott, amelynek hátterében Lee szerint elsősorban a Hyundai Ioniq Electric modell iránti hatalmas érdeklődés áll. 


A vállalat célja, hogy idén mintegy 12 ezer Kona Electricet értékesítsen a hazai piacán. A modellre idén január 15. óta lehet előrendelést leadni, ezalatt az időszak alatt 18 ezer ügyfél rendelte már meg elektromos Kona modelljét. 


A gyártás és az értékesítés beindulásával együtt immár végleges adatokat is közölt a gyártó a Kona Electric specifikációjáról és koreai (a valósághoz közelebb álló) hatótávjáról. A Kona Electric alapváltozata 39,2 kWh kapacitású akkumulátorral 254 kilométer megtételére, míg a nagyobb, 64 kWh-s változat 406 km-re képes egyetlen feltöltéssel.


A Hyundai közleménye szerint ez annyit jelent, hogy a Kona Electric teljesen feltöltött állapotban képes megállás és rátöltés nélkül a koreai félsziget déli kikötővárosából, Puszanból a fővárosba, Szöulba utazni. A 64 kWh-s akkumulátort 54 perc alatt lehet villámtöltéssel 80 százalékos szintre tölteni, míg a teljes feltöltés otthoni fali töltővel 9 óra 40 percet vesz igénybe. A kisebbik, 39,2 kWh akkut 6 óra 10 perc újratölteni falibox-szal.  


A Kona Electricet a Hyundai számos olyan fejlett biztonsági rendszerrel látta el, mint a gyalogosokat is felismerő autonóm vészfékrendszer, holttérfigyelő rendszer, fáradtságfigyelő rendszer és sávkövető asszisztens. Az új modell listaára 46,5 millió és 48,8 millió won (kb. 10,9 és 11,5 mFt) között van, ám ezek az összegek a kormányzati támogatások miatt 29,5 és 31,5 millió won (kb. 6,9 és 7,4 mFt) közé csökkenthetőek. (Összehasonlításképp: az Ioniq 2016 márciusában 40 és 43 millió won /kb. 9,4 és 10,1 mFt/ közötti áron mutatkozott be)  


A tavaly júniusban debütált, majd a világ fontosabb piacain bevezetett Hyundai Kona kisterepjáró modellből idén a vállalat 150 ezer példányt tervez Európában és Amerikában értékesíteni, míg  hazai piacán 45 ezer autó eladásával számolnak. Az egyliteres, háromhengeres T-GDI és 1.6 literes T-GDI benzines modellekből tavaly 22 522 darab kelt el Koreában, míg 9 976 db Európában. Amerikában a nagyobb turbós változat mellett 2.0 literes szívóbenzinessel árult Konából az idei év januárja és márciusa között 2 559 db talált gazdára.  


A vállalat tájékoztatása szerint a Kona Electric változatának értékesítése a következő 1-2 hónapban megindul Európában, míg Amerikában erre nyár végéig várni kell.  

Forrás: yonhapnews.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését