Thaiföldön is bemutatkozott a Hyundai első villanyautója


A Hyundai Motor az idei Bangkoki Autószalonon meglepetésként Thaiföldnek is bemutatta az Ioniq Electric modellt, amely elektromos hajtáslánca mellett importált modellként borsos árával is felhívja magára a figyelmet. 

Miközben a német prémiumgyártók, mint a BMW és a Mercedes-Benz államilag támogatott, helyben összeszerelt plug-in hibrideket igyekeznek piacra dobni, a Hyundai azonban még egy lépéssel előrébb jár. A koreai autóóriás a 2018-as Bangkoki Autószalonon bemutatta a Hyundai Ioniq Electric változatát, amit teljesen összeszerelve importálnak majd az országba.  


Az Ioniq Electric hatalmas meglepetést okozott a szalonon nemcsak azért, mert a Hyundai jelenleg nem árusítja az Ioniq hibrid és konnektoros hibrid változatát, de a márka jelenleg egyetlen hagyományos személyautót sem forgalmaz Thaiföldön. Az ottani kereskedések kizárólag a H1 és annak Grand Starex személyszállító változatait forgalmazzák az országban.  


Most azonban a Hyundai több lépést átugorva mindjárt egy teljesen elektromos járművet mutatott be. Az Ioniq Electric a legközelebb Malajziában kapható Ioniq hibrid testvérmodellje, amely ugyanazt a hajtásláncot hordozza,mint az Európában kapható kivitel. Így a 120 lóerős, 295 Nm nyomatékkal ellátott villanyautó 9,9 másodperc alatt gyorsul százra, maximális sebessége pedig 165 km/óra. A helyi képviselet a régebbi EU szabvány szerinti 280 kilométeres hatótávot adta meg.  Villámtöltésre CCS csatlakozó szolgál (Koreában Chademo csatlakozóval is árusítják), amelyről akár 23 perc alatt lehet 80 százalékosra tölteni az autót.   


A helyi importőr szerint az Ioniq Electric bőséges alapfelszereltséggel rendelkezik, amelyhez olyan tételek tartoznak, mint a LED fényszórók, a nyolc irányban elektromosan állítható bőrülések, kulcsnélküli rendszer, vezeték nélküli telefontöltő, digitális műszeregység és az automatikus vészfékrendszert, távolságtartós tempomatot is magában foglaló teljes körű biztonsági ellátmány. Nincs viszont középső multimédiás rendszer,így a villanyhajtás folyamatábráját és más paramétereket csak a kormány előtti műszeregységben lehet nyomon követni.   


Az Ioniq Electricre a Hyundai az európaitól eltérő, három éves, vagy százezer kilométeres általános garanciát vállal, viszont az akkurendszerre itt is él a nyolc éves,de kilométerkorlát nélküli garanciacsomag. Importált autóként az autó méregdrágán kerül a thaiföldi kereskedésekbe: az alapár 1 749 millió thai bát, vagyis több mint 14,1 millió forint.

Forrás: paultan.org

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését