Már készül a Hyundai Sonata új generációja
A Hyundai Motor megkezdte a Sonata következő generációjának tesztelését, amelynek formavilágát akár a Genfi Autószalonon bemutatott Le Fil Rouge tanulmánytól is kölcsönözheti majd.
Egy koszos, teljesen átlagos Kia Optima hibrid tűnt fel nemrég Dél-Korea egyik parkolójában, ám az autón közelebbről szemlélve olyan változtatásokat végeztek el, amelyek alapján egyértelmű, hogy sokkal inkább egy prototípust látunk a képeken. A koreai SHM Stúdió értesülései szerint az Optima karosszériája alatt már a DN8 gyári kódnéven ismert Hyundai Sonata hibrid következő generációjának szerkezete „lakik”.
A Kia Optima és a Hyundai Sonata jelenlegi generációi azonos alapokra épülnek, így nem csoda, hogy a fejlesztők egy Optimába csomagolva rejtették el az új változat technológiáját. A prototípus azonban szokatlan toldásokat visel a karosszériáján, amelyek csak közelebbi vizsgálódás alapján tűnhetnek fel. Az autó első része kapott egy jelentős toldást, vagyis a motorház a mostaninál jóval tágasabb lehet, valamint az üzemanyagtartály betöltőnyílása is más helyen van. Ezek alapján valószínűsíthető, hogy az új Hyundai Sonata egy új, a jelenleginél hosszabb padlólemezre épül, amelynek tengelytávja a mostani 2 805 helyett 2 845 mm-es lehet.
A mostani az első alkalom, hogy egyáltalán láthatunk valamit az új generációs Sonatából, így annak formavilágáról egyelőre nincs konkrét információ, ám a Genfben bemutatott Le Fil Rouge tanulmány jó támpontot adhat a jövőbeli modell kialakításához. Ezzel a Hyundai végre visszatérhet a mostani előtti YF generáció megdöbbentő és látványos formavilágához, amelyet nagyon hiányoltak a 2014-ben érkezett utódban.
A Hyundai a Le Fil Rouge tanulmánnyal az Érzéki Sportosság formanyelvet vetítette elénk, amely a vállalat közleménye szerint meghatározza majd a Hyundai jövőbeli modelljeinek formatervét. Ebből következően a Sonata következő generáció fiatalos megjelenést kap, ahol hangsúlyos szerepet kapnak az arányok és a rövid túlnyúlások.
A tanulmány agresszív első kialakítása a Ferrarikat idéző hűtőmaszkkal jól mutatna egy szériaautón is, ahogyan a jellegzetes vállvonal is ismerős lehet a Sonata mostani generációjából. Belül a mostani Sonata unalmas kialakítása is feledésbe merülhet, ha a tanulmány természetes faburkolatokat és prémium anyagokat felvonultató néhány belső elemét át tudják örökíteni a szériamodellbe. A műszerpultot hatalmas digitális kijelzők uralhatják, amelyek növelhetik az utasok felhasználói élményét.
Motorok tekintetében a Hyundai mostani 2.0 literes turbómotorját valószínűleg továbbfejlesztik és a mostani 245 lóerős teljesítményt tovább növelik azért, hogy az autó felvegye a versenyt a konkurenciával. Ehhez a motorhoz továbbra is jár a nyolcfokozatú automata váltómű és az elsőkerék-meghajtás mellett opcióként a Hyundai saját fejlesztésű HTRAC összkerékhajtási rendszere is elérhető lesz.
Úgy tűnik, a Hyundai valóban a környezetbarát modellekre koncentrál, hiszen miközben a Sonata jelenlegi nemzedéke előbb hagyományos erőforrásokkal lépett piacra, majd ezt követően néhány hónapos csúszással érkezett meg a hibrid és plug-in hibridváltozat, addig az új modell esetében már most a hibrideket tesztelik. Ez arra utal, hogy az új generáció bemutatásakor szinte azonnal elérhetőek lesznek a környezetbarát változatok, amelyek várhatóan átdolgozott erőforrásokat, erősebb villanymotort, kisebb, jobban elhelyezett, de nagyobb akkukapacitást és ezzel együtt nagyobb elektromos hatótávot hozhatnak.
Nem lesz könnyű az új Hyundai Sonata dolga, hiszen a vásárlók továbbra is egyre nagyobb mértékben a hobbiterepjárók felé fordulnak. Erre csak a vonzó megjelenés adhat megoldást, amit az új Toyota Camry, a Honda Accord, vagy az új Mazda6 is bizonyít. A Hyundainak hasonlóan radikális megoldást kell választania,mint az YF Sonata esetében és a Le Fil Rouge egy remek alapot nyújthat ehhez.
Forrás: thekoreancarblog.com, carscoops.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!