Újabb képeken a megújuló Hyundai i20


A Hyundai a végső simításokat végzi az i20 modellfrissített változatán, amelynek egyik prototípusa most ismét feltűnt Törökországban, ahol az Európának szánt kisautó készül majd.

Ugyan a második generációs Hyundai i20 indiai változata Új-Delhiben már februárban bemutatkozott, az európai kivitel debütálására még egy ideig várnunk kell. A gyár mérnökei azonban már az utolsó köröket futják az új modell prototípusaival, amelynek egyik példányát sikerült egy törökországi parkolóban lencsevégre kapni. 

A világoskék fényezésű tesztautó lényegesen kevesebb takaróelemet visel magán, mint a korábbi változatok, mindössze az autó első és hátsó elemeit fedi némi ponyvaanyag. Ezzel szemben korábban a teljes kasztnit fedő takaróponyvával védték az autót a kíváncsi tekintetek elől. A takaróelemek ellenére látszik, hogy az autó új, kaszkád hatszögletű hűtőmaszkot visel, amely mellett a LED nappali fényeket és a lökhárítókat is átdolgozták, amelyekben kör alakú ködlámpák kaptak helyet.  

Az autó hátsó részét sem kerülte el a frissítés. Az indiai változattól eltérő, új belső rajzolatot kapnak a hátsó lámpatestek, amit átalakult rajzolatú hátsó lökhárítók egészítenek ki. Ahogyan az indiai változaton, a hátsó rendszám a lökhárítóról átköltözik a hátsó ajtóra, így a hátsó megjelenés teljes mértékben megújul.


Most első alkalommal sikerült felvételt készíteni az új i20 belső teréről is, ahol a Hyundai mérnökei nem követték a Tucsonnál alkalmazott receptet, így nem lesz lebegő középkonzol, a korábbihoz képest csupán minimális változásokat lehet megfigyelni. Az egyik ilyen eltérés a középső légbeömlők kicsit módosított formája, de emellett a lefotózott példány utastere olyan kék betéteket kapott, amelyek passzolnak az autó külső fényezéséhez. A középső érintőkijelző mérete első ránézésre nem változott, de nyilván frissített szoftvert kap majd. 


Motorok terén említésre méltó fejlesztés nem várható. Alapmotorként továbbra is a két teljesítményszinttel elérhető 1.2-es benzines szolgál, amely mellett piactól függően az egyliteres T-GDI 100, illetve 120 lóerős változatával kínálják majd az autót. A dízelmotort kedvelők továbbra is egy 1.1 literes és egy 1.4-es változat közül választhatnak. Persze a mérnökök a hatékonyság, a környezetvédelem és a gazdaságosság fokozásának érdekében nyilván ezen erőforrásokon is némileg fejlesztenek. 

Tekintettel arra, hogy a Hyundai i20 ráncfelvarrott változatait már csaknem 9 hónapja tesztelik Európa útjain, a bemutatóra várhatóan a következő fél év során mindenképpen számíthatunk. Erre a legjobb alkalom a 2018-as Párizsi Autószalon lenne. 

Forrás: carscoops.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését