Készül a Hyundai nagy terepjárója


A Hyundai a most bemutatott negyedik generációs Santa Fénél hosszabb változatot és különálló nagyterepjárót is készít, ráadásul a vállalat mérnökei már megkezdték egy hibridváltozat kidolgozását is. 

A Hyundai február végén Dél-Koreában bemutatta a 2001 óta sikeresen futó Santa Fe hobbiterepjárójának legújabb generációját, amely elődjénél kényelmesebb, tágasabb és minden olyan fejlett kényelmi és biztonsági technológiával ellátták, amelyet a koreai vállalat kínálni tud. Ugyan az új generációból is létezik öt-, illetve hétszemélyes változat, hamarosan a Grand Santa Fe is utódot kaphat. 


A vállalat ugyanis a bemutatót követően néhány dolgot elárult az új Santa Fével kapcsolatos jövőbeli terveiről. Ez lesz pl. az első olyan Hyundai modell, amely Amerikában idén nyártól dízelmotorral is kapható lesz, de közben megváltoztatják a típusváltozatok elnevezését is. Az új Santa Fe rövidebb amerikai változata elhagyja a Sport utótagot, míg a még forgalomban lévő hosszabb tengelytávú modell Santa Fe XL névre keresztelik át.


Végül a vállalat a kínálat csúcsára egy új három üléssoros, valódi nyolcszemélyes nagyterepjárót is készít, amely teljesen új nevet kap majd. Ezzel a Hyundai azokat az időket hozza vissza, amikor a Santa Fe mellett egy nagyobb,Veracruz (Európában ix55) nevű terepjáró is a kínálat része volt, bár nem valószínű, hogy a kevésbé sikeres modell nevét is visszahoznák. 


Egyelőre valószínű, hogy a legutóbbi kémfotókon elcsípett prototípus már a nagyterepjáró előszériás példányai lehetnek. A Santa Fe rokonságra utalhat az autó első kialakítása, amely a kettéosztott menetfényekkel és fényszórókkal, valamint a közöttük lévő hatalmas hűtőmaszkkal nagyon hasonlít ugyan a már megjelent Santa Féhez, ám azt is tudjuk, hogy a Kona után ezt a megjelenést valamilyen formában az összes jövőbeli Hyundai SUV átveszi. Annyi bizonyos, hogy a lefotózott prototípusok hosszabbak és nagyobbak a Santa Fénél, oldalt a C oszlop vaskosabb lemezfelületet kapott, míg a hátsó kialakítás a függőleges lámpaegységgel teljes mértékben elkülönül a Santa Fe rövid változatától.  


Az Amerikában is bevezetésre kerülő 2.2-es, 190 lóerős teljesítményű dízelmotoros változat mellett persze a Hyundai benzines motorokkal is kínálja majd a Santa Fét a tengerentúlon. Az alapmotor ott a 2.4 literes négyhengeres, 185 lóerős egység lesz, de a vásárlók egy 2.0 literes 235 lóerős T-GDI motort is választhatnak. A nagyterepjáró viszont várhatóan egy nagyobb, 3.3 literes V6-os benzinessel készül majd, amelyhez a többihez hasonlóan egy új nyolcfokozatú automata sebességváltót csatlakoztatnak.


Ahogyan az a Santa Fe genfi bemutatóján is elhangzott, a hagyományos hajtásláncok mellett természetesen a cég nagyobb terepjárói, így a Santa Fe is megkapják majd a Hyundai új fejlesztésű környezetbarát hibrid meghajtási rendszereit is. Erre azonban még néhány évet várnunk kell, legalábbis a Hyundai egyik vezetője szerint. "Egyelőre tanulmányozzuk a hibrid bevezetésének időpontját, még nem döntöttünk róla. Talán a modellfrissítéssel együtt egy hibridváltozatot is bemutatunk" -mondta Jong Hoon Chae, a Hyundai Motor America terméktervezési főnöke. Vagyis a Santa Fe környezetbarát változatára még legalább kettő, de inkább három évet várnunk kell.


A hibrid hajtásláncok egyre fontosabbak a nagy tömegű, sokat fogyasztó nagy hobbiterepjárók szegmensében, különösen az USA autópiacán. A Nissan Pathfinder,a Toyota Highlander és az Acura MDX modelljei mind léteznek hibridváltozatban is, a hamarosan érkező legnagyobb Subaru, az új Ascent pedig egyenesen plug-in hibridverziót is kapott.     

Forrás: motor1.com, carsguide.com.aumotortrend.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését