Megjelent a Hyundai Encino Kínában


A Hyundai Motor bejelentette, hogy a piaci jelenlétük fokozása érdekében kínai partnerével közös helyi vállalata megkezdte új Encino kiskompakt terepjáró modelljének értékesítését. 

Az Encino modell gyakorlatilag a Hyundai tavaly júniusban bemutatott népszerű Kona kisterepjáró helyi változata, amely a fiatal kínai ügyfelek igényeit hivatott kielégíteni. Az autó külső megjelenése jellegzetes hatszögletű hűtőmaszkjával és kettéosztott lámpatesteivel szinte teljes mértékben megegyezik a nemzetközi piacon kapható Kona modellekkel, ám a lökhárító alsó részére integrált fényszórók kisebbek, mint az eddigi változatokon. A korábban a gyárban készült kémfotók alapján a hálós hűtőmaszk-betét mellett vízszintes pálcás változatok is megjelenhetnek.    


Ahogyan külsőleg, úgy az Encino belső kialakítása is teljesen megegyezik a globális piacon kapható Kona elrendezésével.  A középkonzol tetején megtaláljuk a lebegő érintőkijelzőt, amelyben nyilván megjelenik a Hyundai helyi fejlesztésű Baidu MapAuto navigációs rendszere, amelyhez saját hangfelismerő rendszert is fejlesztettek. Újdonság a vágott aljú kormánykerék és a fém pedálok, amelyeket kiegészítenek a nemzetközi modelleken is kapható színes műszerfalbetétek.


Az Encino Kínában egyelőre csak egyféle motorral,az 1.6 literes T-GDI benzinmotorral kerül a kereskedőkhöz.  A 201 lóerős és 265 Nm maximális forgatónyomatékkal rendelkező erőforráshoz kizárólag hétfokozatú, duplakuplungos váltót kapcsolnak, így az autó átlagfogyasztása 6,1 liter/100 km. Bár hivatalosan nem írták, de a fogyasztási adatból arra lehet következtetni, hogy Kínában nem jár ehhez a motorhoz automatikusan összkerékhajtás. 


A Hyundai közleménye szerint az Encinot a már említett Baidu rendszeren túl számos biztonsági felszereléssel látták el. Az új modell 4 195 mm-es hosszával 3 centivel, 1 575 mm-es magasságával 2 centivel nyúlik túl a Konán, míg az 1 800 mm-es szélesség változatlan maradt. 


A Hyundai Motor idén új modellek bevezetésével igyekszik visszanyerni vásárlóit a világ legnagyobb autópiacán. A vállalat tavaly többek között a két ország diplomáciai vitáinak köszönhetően hatalmas értékesítési veszteségeket szenvedett el. Az idei év első két hónapjában a Hyundai 95 605 autót tudott eladni Kínában, ami 32 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi 140 093 darab.  

Forrás: yonhapnews.co.kr, 7car.tw

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését