Készül a Hyundai i30 sportcsomagja


A Hyundai Motor Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlege már teszteli az i30-ra épülő sportcsomagját, amellyel nemcsak az autó látványvilágát hozzák az N változatokhoz közelebb.

A Hyundai a hírek szerint hamarosan piacra dobja vadonatúj sportcsomagjait, amely várhatóan N-Line vagy N-Sport néven mutatkozhat be. A Ford ST-Line, illetve az Opel nemrég újraélesztett GSi változatokra válaszként a Hyundai elsőként az N sportváltozatban is készülő i30-ból készít sportcsomagos verziót. 


A csomag tesztelése a végső fázisnál tart, így a Hyundai nürburgringi tesztközpontja közelében megjelent az első álcázott prototípus. A csupán elöl vastag álcát viselő i30 látványos, 18 colos könnyűfém felniket visel, a takaróelemek alól kikandikáló részletek alapján pedig ugyanolyan agresszív vonalvezetésű lökhárítót és vörös betéteket visel, mint a 275 lóerős i30 N. Nyilvánvalóan a belsőtérben is találunk majd olyan részleteket, amelyek az N csúcsmodellből érkeznek, a beszámolók szerint a fotózott tesztautóból viszont az N Recaro sportülései helyett hagyományos ülések kaptak helyet.  


A Hyundai i30 sportcsomagjához várhatóan módosított futóműhangolást is párosít majd, amely keményebb és élvezetesebb lesz a hagyományos változatoknál, de mégsem olyan szigorú, mint az i30 N adaptív rendszere. A futóművet valószínűleg kissé alacsonyabbra engedik és a kezelhetőség javítása érdekében változtatnak a lengéscsillapítók beállításain is, az N változat saját Pirelli P Zero abroncsai helyére pedig Michelin Pilot Sport 4 gumik kerülnek.


Ahogyan az N sportmodell, úgy a sportcsomagos változat futóművét és geometriai beállításait is a Nürburgringen végzik a Hyundai mérnökei. Vezetőjük pedig most is a BMW M részlegének volt vezetője, Albert Biermann, ami garanciát jelenthet arra, hogy a sportcsomagos i30 is egy élvezetesen vezethető modell lesz.


A sportcsomag lényege viszont az, hogy azt az i30 hagyományos motorjaival lehet majd rendelni. Így a Fordhoz, illetve a konszerntárs Kiához hasonlóan az erőforrások széles körével lehet majd elérni a sportcsomagot, köztük az egyliteres és az 1.4-es T-GDI benzinmotorral és az 1.6-os CRDi dízelmotor különböző teljesítményű változataival is. Persze az lenne az igazi, ha ehhez a sportcsomaghoz kapcsolódóan visszatérne a korábbi generáció utolsó éveiben bevezetett 186 lovas 1.6-os T-GDI, bár erről semmi információ nem áll rendelkezésre. 


És persze nemcsak a kompakt ötajtós változat kapja meg ezt a csomagot, de a vásárlók akár a kombi, vagy a Fastback változatokhoz is kérhetnek majd ilyen sportcsomagot. A hírek szerint a Hyundai már nyáron bemutathatja saját sportcsomagját, így az első példányok már ősszel megérkezhetnek a kereskedésekhez.  

Forrás: autocar.co.uk

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését