Amerikában verseng a Hyundai az üzemanyagcellás elsőségért
A Hyundai és a Toyota szemtől szembe kerül az üzemanyagcellás autóinak értékesítése terén Amerikában, amely a hidrogénhajtású technológiában a világ vezető csataterévé válhat.
Habár a Hyundai volt az első, amely 2013-ban elsőként kezdte meg az ix35 Fuel Cell modelljével saját üzemanyagcellás autójának sorozatgyártását, időközben a Toyota a kisebb és olcsóbb Mirai modellből többet tudott értékesíteni és ezzel átvette a vezető szerepet az FCEV kategóriában. Ám az Egyesült Államokban gombamód szaporodnak a hidrogén töltőállomások, így a két globális autógyártó nagy valószínűséggel a jövőben elsősorban az amerikai autópiacon versenghet az elsőségért.
Iparági források szerint a Hyundai Motor vadonatúj Nexo üzemanyagcellás modelljét elsőként Koreában vezeti be márciusban, majd később fokozatosan Európában és Amerikában is piacra vezeti. A Hyundai Motor évente 3 680 darab Nexo modellt kíván értékesíteni, amely a jelenleg Amerika legnagyobb példányszámban értékesített üzemanyagcellás limuzinja, a Toyota Mirai modellel verseng majd.
A Nexo Koreában egyetlen feltöltéssel 580 km megtételére képes, amely 165 km-rel több, mint az előd ix35 Fuel Cell 415 km-es hatótávja volt. Ez az érték magasabb, mint a Toyota Mirai EPA mérése szerint 501 kilométeres hatótáv-értéke. Figyelembe véve, hogy Korea az amerikai EPA mérési rendszerét alkalmazza, ami jóval szigorúbb, mint az európai (itt 800 km-ről írnak), a Nexo valós hatótávja minden valószínűség szerint valóban túlteljesíti a Mirait.
A két vállalat versengése a hidrogénhajtású modellek között várhatóan idén augusztusban veszi kezdetét, amikor a Nexot Amerikában is piacra vezetik. A Miraiból tavaly több mint 4 ezer darab kelt el, amely csaknem négyszerese a Hyundai ix35 Fuel Cell modellből 2013 óta eladott darabszámának. Figyelembe véve azt is, hogy a Miraiból Amerikában két év és három hónap alatt több mint 3 ezer darab talált gazdára, egyértelműen látszik, hogy a Mirai fő piaca az Egyesült Államok. "Az Egyesült államok üzemanyagcellás jármű-értékesítésének 80 százalékát a Toyota Mirai képviseli" - közölte a Toyota. .
Az üzemanyagcellás járművek töltőhálózata sem Koreában vagy Japánban fejlődik leginkább, hanem az Egyesült Államokban,. Kalifornia államban ugyanis eddig 31 hidrogén-töltőállomást helyeztek üzembe, amivel az amerikai állam a legnagyobb mértékben segíti a környezetbarát modellek elterjedését. Amennyiben idén a további 12 tervezett töltőállomást is megvalósítják, akkor azok száma meghaladja a 40-et, miközben még 12 új hidrogénkúttal gyarapszik New York és Boston térsége is.
Ezzel szemben Dél-Koreában jelenleg mindössze 11 töltőállomás működik, amelyek közül 5 csupán kutatási célokra szolgál. A kormányzat tervei szerint ezek számát 2020-ra százra kívánják bővíteni, számuk 2030-ra pedig elérheti a 310-et, ám iparági szakértők szkeptikusak ezen tervek megvalósításával kapcsolatban. Első körban a kormányzat úgy kívánja bővíteni a hidrogén töltőállomások számát, hogy a magántulajdonban lévő benzinkutak tulajdonosainak megadták a jogot az autópályák mentén történő működtetéshez, ám a tervek mégsem valósulhattak meg a kormányzati források bizonytalanná válásával
Forrás: businesskorea.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!