Új autót kap a Hyundaitól a „Tuscanis Hős”
A Hyundai Motor bejelentette, hogy egy vadonatúj Veloster sportkupét ajánl fel annak a 46 éves férfinek, aki májusban sikeresen megállított egy eszméletét vesztett sofőr autóját az autópályán.
Egy májusi szombaton a csak Han néven ismert férfi az egyik koreai autópályán haladt, amikor észlelte, amint egy terepjáró a sávelválasztó betonkorlátnak hajt. Az autó vezetője nagyjából1,5 km hosszan eszméletlen volt, miközben a folyamatosan a korlátnak csapódó jármű sebessége 20-30 kilométer/órás tempóra mérséklődött.
Amint Han közelebb ért, látta, hogy a vezető az ütődésektől már az utasoldali ülésen fekszik. Miután Han dudálásai eredménytelenek voltak, a férfi úgy döntött, fekete Hyundai Tuscani (Coupé) autójával a terepjáró elé vág és hagyja, hogy hátulról nekiütközzön. A két autó 200-300 métert tett meg így, mielőtt végleg megálltak.
Han kiszállt és megpróbálta kinyitni az ajtót, ám az zárva volt, ezért egy kölcsönkapott kalapáccsal betörte az üveget, miközben mások hívták a rendőrséget. „Arra gondoltam, akár nagyobb baleset is lehet belőle, hiszen a vezető teljesen eszméletlen volt” – mondta később Han. „Ha én nem is, biztos vagyok benne, hogy valaki más szintén megállította volna.”
A férfi hőstette akkor vált szélesebb körben ismertté, amikor az áldozat autójába épített feketedoboz videofelvételét feltöltötték az internetre. Mivel egy 17 éves Hyundai Tuscanit vezetett, a népnyelv „Tuscanis Hős”-ként emlegeti. Hant nem sokkal az eset után megkereste a Hyundai Motor és felajánlották neki autójának javítását. Miután Han ezt elutasította, a vállalat egy vadonatúj Veloster kupét ajánlott fel a férfinak.
Iparági szakértők szerint szimbolikus jelentőségű, hogy a Hyundai egy Velostert ajánlása egy Tuscani tulajdonosnak. A Tuscanit „saját fejlesztésű sportautóként” 2001-ben mutatta be Korea legnagyobb autógyártója. Az 1990-ben érkezett Scoupe és a Tiburon 1996-os bevezetése után ez az autó volt a hazai márka harmadik sportautója. Habár a Hyundai még ma sem nevezhető sikeres sportkocsi-gyártónak, a 2011-ben debütált első generációs Veloster jelentős mértékben hozzátett a gyártó sportos szellemiségéhez.
Közben Hant az LG Group saját társadalmi felelősségvállalási kampányának részeként egy jelentősebb pénzjutalomban is részesítette.
Forrás: theinvestor.co.kr, koreajoongangdaily.joins.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!