Dobogón végzett a Hyundai a Nürburgring 24 órás versenyen


A Hyundai Motorsport által indított két i30 N TCR a Nürburgring 24 órás versenyén összesítésben a kategória második helyét szerezték meg, amellyel mind az autó, mind a tartóssági versenyekhez kifejlesztett csomagok megbízhatóságát is bizonyították.  

A két Hyundai csapata már a hétvége legelejétől bizonyították, hogy a leggyorsabbak a TCR kategóriában, hiszen már az időmérőn a két legjobb helyet szerezték meg. Ezzel megismételték a múlt hónapban lezajlott kvalifikációs versenyen elért eredményüket, Peter Tertingnek ráadásul sikerült 8:58,463-ra csökkentenie a tartóssági versenyen korábban elért körrekordját is és ezzel a kategória legjobb rajpozícióját szerezte meg. Eközben Moritz Oestreich a másik induló autóval a legjobb köridőt érte el a 25 km-es pályán.


Az első órákban mindkét autó vezette saját kategóriáját, a 830-as rajtszámú csapat az első öt óra után 90 másodperccel kategóriatársai előtt. Azonban idővel mindkét autó lendülete alábbhagyott, miközben mindkét csapat apróbb problémákkal küzdött, többek között a pályára hordott törmelék által kilyukasztott váltóból szivárgó olaj miatt. A meghibásodás miatt a 831-es rajszámú i30 N TCR egy időre a boxutcába kényszerült, ám az időveszteséget ezek után már nem tudták behozni.  


Az éjszaka során előre jelzett eső megérkezése ellenére mindkét i30 N TCR és a csapattagok is hibátlanul teljesítettek. Az átlagosnál többször kellett újratankolni az autókat és egy tervezett fékbetét-csere is szükséges volt ahhoz, hogy a hírhedten gyilkos „Zöld Pokol” pályáján az autók optimális teljesítményt nyújtsanak.   


Miután Larini és Lauck átverekedte magát az éjszaka sötétjén, a 831-es autó csapatának talán a legrosszabb körülmények ellenére Terting vezetésével sikerült ledolgoznia a korábbi kiállás miatt elvesztett körét és újra a kategória élbolyát támadhatta. Sofőrcsere után Gülden ült a volánhoz, ám Terting nem sokat pihenhetett, hiszen az eső újra eleredt, ami újabb reményeket hozott az immár a kategória második helyén álló csapat számára. A szükséges boxkiállás viszont újra időbe került, így a csapat ismét egy körrel lemaradt. Az időhátrány azonban behozhatatlannak bizonyult, mivel a versenyt 80 perccel a vége előtt a sűrű köd miatt időlegesen leállították.


Az újraindítást követően Tering ismét bizonyította az i30 N TCR képességeit és átjutott az előtte haladók esőfüggönyé, visszaszerezte elvesztett körét és megerősítette a pozícióját. A 830-as rajtszámú i30 N TCR versenyautót Jae Kyun Kim vezette célba, aki a Hyundai globális fejlesztőrészlegének namyangi központjának tagja és ezzel a kategória negyedik helyére hozta be az autót. 


„A Hyundai i30 N TCR egész hétvégén nagyon erős volt” –mondta Peter Terting. „Természetesen nagyon gyorsak voltunk az időmérő száraz körülményei között, de kezelhetőségben és teljesítményben esőben is versenyképesek voltunk. A verseny alatt a körülmények körről körre folyamatosan változtak, sok víz gyűlt össze a pályán. Ebben a helyzetben nagyon kell bíznod az autóban. Az eredmény igazi csapatmunka volt, a négy pilóta és a csapat egymást segítette. Nagyon örülök ennek az erős eredménynek, ami a Hyundai i30 N TCR és a kemény munka eredménye.” 


„A Hyundai i30 N TCR teljesítménye hihetetlen” – mondta Jae Kyun Kim. „Az autó a hétvégén bizonyította, hogy kategóriájának leggyorsabb autója. Pilótaként az autó nagyon stabil, nagyon kényelmes volt minden helyzetben, mivel a futómű ennyire stabil. Az i30 N TCR-nek sok olyan képessége van, amit a jövőbeli utcai autóinkba és az N márkába is átültethetünk. A csapattal nemcsak most, de a korábbi versenyeken is együtt dolgozva rengeteget tanulhattam a TCR-ről és annak erősségeiről, amit a fejlesztések során is hasznosíthatunk.”


„Az ’Érezd az érzést’ szlogenünk alatt a Hyundai olyan nagyteljesítményű autókat készít, amelyekre az ügyfeleink érzelmekkel reagálhatnak” – mondja Thomas Schemera, a Hyundai Motor Nagyteljesítményű Jármű- és Motorsport Részlegének vezetője. „Az ezen versenyen is begyűjtött adatokat és tapasztalatokat felhasználva olyan élvezetesen vezethető autókat fejlesztünk,amelyek az ügyfelek hétköznapi közlekedése során is versenypályás hangulatot sugároznak.”


„Az első 24 órás versenyünkön a Hyundai Motorsport megmutatta az i30 N TCR erős teljesítményét és megbízhatóságát az egyik legkeményebb versenyen és részben a legkeményebb körülmények között” – mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport Vásárlói Versenyrészlegének vezetője. „Az összes pilóta kiválóan vezetett azért, hogy biztosítsák azt az eredményt, amit most megünnepelhetünk.  A legkeményebb időjárási feltételek mellett elért időeredmények az autó kiegyensúlyozottságába vetett bizalmukat mutatják, miközben az időmérő első és második helyezése az autó teljes körű  csomagjának lendületét mutatja.”


Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei