Átdolgozott felfüggesztést kap a Hyundai i30 N Ausztráliában


Ausztrália különleges útviszonyai speciális kihívások elé állítják az új modellek fejlesztőit, így a Hyundai is a helyi igények és követelmények szerint alakította át az új i30 N futóművét

A Hyundai most mutatta be az új i30 kompakt sportos N változatát Ausztráliában, amely ugyan külsejében egyáltalán nem tér el az Európában kapható változattól, felépítésében azonban jelentős beavatkozások történtek. Az Hyundai ugyanis kizárólag az ausztrál piac számára egyedi futóműhangolást alakított ki, amivel az i30 N jobban igazodik a helyi igényekhez. Ez különösen azért furcsa, mert korábban Albert Biermann, az i30 N fejlesztési vezetője arra utalt, az autóhoz csupán egyféle futóműhangolás lesz elérhető. 


Andrew Tuitahi, a Hyundai Motor Company Australia terméktervezési igazgatója és tesztpilóta szerint úgy tűnik, Biermann egyetlen ausztráliai látogatása elég volt ahhoz, hogy ez a véleménye megváltozzon. „Eredetileg Albert azt javasolta, hogy az autó egyetlen globális beállítással kerüljön piacra és nincs szükség bármilyen egyedi piaci változtatásra” – mondja Tuitahi. „Biermann úr több okból is idelátogatott, amelyek egyike a helyi környezet felmérése volt. Így aztán mutattuk neki példákat a legrosszabb útjainkból. Az autó ezeken kissé kényelmetlen volt és nem hozta azt a teljesítményt, amit az európai utakon nyújt.” 


De vajon a főnök hogyan fogadta saját kedvencére vonatkozó módosítási javaslatokat? „Azt hiszem, azonnal megértette, amit javasoltunk” –teszi hozzá Tuitahi. „Bár azt is számításba vettük, hogy a gyártási időrend szerint elég nagy késésben voltunk. Végül nagyon befogadóvá vált, az európai csapattárt karokkal fogadta a közös hangolási munkát, így gyorsan túljutottunk rajta.”


Az i30 N a Mando által eredetileg a Genesis luxuslimuzinokhoz készített háromféle beállítással rendelkező adaptív lengéscsillapítást alkalmaz. Tuitahi volt az egyetlen olyan ausztrál munkatárs, akit a Hyundai Nürburgring tesztközpontjába érkezhetett és ötleteket adhatott a szükséges változtatásokhoz. A létező legrosszabb németországi utakon járva megtalálták azokat a beállításokat, amelyek alapján egy tesztautót Ausztráliába küldhettek. Miután Tuitahi a lengéscsillapítást és a szoftvert az új-dél-walesi hazájának környezetéhez igazította, a végső beállításokhoz és Biermann engedélyéhez visszatértek a német központba. 


De mi is változott? Tuitahi szerint nehéz ezt összefoglalni tekintettel arra, hogy az adaptív lengéscsillapítók széles határok között állíthatóak.”Általánosságban azt lehet mondani, hogy egy kicsit lágyabb lett, a lengéscsillapítás ereje pedig sokkal lineárisabbá vált.” Ami a mechanikai változtatásokat illeti, az ausztrál autók lengéscsillapítóinak belső szerkezete is eltérő, ám a felfüggesztés más elemei (rugók, stabilizátorok) változatlanul kerültek át.


„Amit mi célul tűztünk ki, hogy a durvább utakon is lehessen agresszívan vezetni az autót és közben az autó is több levegőhöz jusson. A kerekek nagyobb utakon mozoghatnak és kicsivel jobban elnyelje a durvább ütéseket is.” Biermann végül tavaly augusztusban adta meg az engedélyt az ausztrál lengéscsillapítás hangolására, amikor egy ilyen autóval egy kört tett meg a Nürburgringen. 


A Hyundai ausztrál képviselete azt is bejelentette, hogy az i30 N pályagaranciát is kap,vagyis a tulajdonos anélkül viheti el és próbálhatja ki utcai autójának képességeit egy pályanapon, hogy közben az autó garanciáját kockáztatná.  Vagyis megmarad a Hyundai kilométerkorlát nélküli 5 éves garanciája, amennyiben a pályán valóban a képességek kipróbálása és nem egy aktuális versenyen vesznek részt.


„A forróságtűrő tartóssági teszteket az i30 N globális fejlesztési programjának részeként 2016-17 nyarán végeztük el Ausztráliában, ahol a számos mechanikai és elektronikai rendszer értékelését végeztük el” – mondta Tuitahi. „Így egy egy olya autó, amely valóban a mi útjainkra lett tervezve.”


Forrás: motormag.com.auwheelsmag.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését