Az Xcentből készülhet a Hyundai első indiai villanyautója
A Hyundai az idei Új-Delhi Autókiállításon ugyan bemutatta az Ioniq elektromos változatát is, ám a jövőre érkező első villanyautó mellett a pletykák szerint hamarosan egy indiai tervezésű elektromos autó fejlesztésébe is belekezdenek.
Miután az indiai kormányzatnak komoly tervei vannak az elektromos mobilitás fejlesztésére, a Hyundai Motor is igyekszik felgyorsítani saját villanyautós mobilitási terveit is. A központi kormányzat még tavaly írt ki egy 10 ezer elektromos autó vásárlásáról szóló tendert, amit a Mahindra ésa Tata nyert meg. A Maruti-Suzuki pedig a Toyotával összefogva tervez elektromos autókat gyártani Indiában úgy, hogy ahhoz a Toshiba szintén indiai akkumulátorüzeméből szerzik majd be a szükséges lítium-polimer akkukat. A Renault az Indiában is forgalmazott Kwid alapjain tervez elérhető árú villanyautót a fejlett piacokra, vagyis a legfontosabb autógyártók mind részt vesznek az autóipar egyik legnagyobb átalakulásban. Ebből persze a Hyundai is igyekszik egy szeletet kiszakítani és az első olyan modell, amely ebben a gyártó segítségére lehet, az Xcent Electric.
A Hyundai tervei szerint már az idén,vagy a jövő év elején bevezetni a Kona elektromos változatát. Mivel ennek kész autóként történő behozatala a magas adótartalom miatt rendkívül megdrágítaná az autókat, ezért a vállalat minden bizonnyal részegységenként fogja importálni az autó alkatrészeit és azokat Indiában, a Chennai gyártóbázisán szereli majd össze. A versenyképesség fokozása érdekében azonban hosszabb távon a Hyundainak is mindenképpen szüksége lehet egy helyi tömeggyártású autóra és ehhez tökéletes alapot adhat a Grand i10 kisautóra épülő és helyi fejlesztésű Xcent limuzin.
Helyi sajtóértesülések szerint a Hyundai egy sor elektromos autót készül bemutatni Indiában. Az első ilyen modell az Xcent lehet, amelynek méretes csomagtere elegendő teret kínál az akkumulátorok és a kiegészítő berendezések elhelyezésére. A Xcent nemcsak méreteiben, de árazásában is jelentős előrelépés lehet a Hyundai számára, hiszen az helyi fejlesztésű, helyi összeszerelésű modellként tud megjelenni a piacon. Az egyetlen hátrány, hogy amíg a hagyományos belsőégésű motorokkal szerelt Xcent változatok kevesebb mint 4 méteres hosszúságukkal alacsonyabb adózási kategóriába esnek, a villanyautókra egyelőre egységesen 12 százalékos adótartalom vonatkozik.
Az Xcent tökéletes példa lehet a lokalizált villanyautók gyártására, hiszen - a Kínában megjelent Elantra Yuedong Electric példája alapján - minimális változtatásokkal lenne átalakítható. Tekintetbe véve India viszonyait, az Xcentet követően valószínűleg a Grand i10 lehet a következő villamosított Hyundai modell a kínálatban. Ezekkel együtt a Hyundainak szinte teljes villanyautó-kínálata lehetne, amelyben kisautó, kompakt limuzin, nagyobb méretű és kompakt crossover is helyet kapna.
Mivel a Hyundai még csak most kezdett bele az indiai elektromos autóinak fejlesztésébe, azok megjelenésére egy ideig még várnunk kell. Az első villanyautók várhatóan legkorábban valamikor 2019 második felében mutatkozhatnak be, bár ezek inkább a részegységek összeszerelésével készült helyi Ioniq és Kona modellek lehetnek inkább.
Forrás: carblogindia.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!