A Hyundai teljes kínálatát Euro 6d-Temp normára állítja át


A Hyundai Motor a környezetvédelem és motortechnika úttörőjeként 2018 őszétől teljes személyautó-kínálatát a szigorú Euro 6d-Temp környezetvédelmi normához igazítja. 

A Hyundai Motor a következő hónapokban bevezetett új erőforrásainak köszönhetően idén szeptember 1-től már csak olyan modelleket forgalmaz, amelyek a szigorú Euro 6d-Temp károsanyag-kibocsátási normáknak is megfelelnek. Ezzel az ügyfélbarát lépéssel a Hyundai bizonyítja, hogy a benzines és dízelmotorok legtisztább technológiáját kínálja már jóval a törvényes határidő előtt. 

Az Euro 6d-Temp eredetileg csak 2019. szeptember elsejétől válik kötelezővé az összes személyautóra, ám a Hyundai már egy évvel korábban, 2018 szeptember 1-től teljes személyautó-kínálatát olyan erőforrásokkal kínálja, amelyek megfelelnek ezen előírásoknak. A Hyundai Kona újonnan kifejlesztett 1.6 CRDi dízelmotorjával lesz az első olyan modell, amely teljesíti ezt a normát, de közvetlenül ezután érkezik a Santa Fe új generációja, a megújult Tucson és az i30 család is.  


„Az Euro 6d-Temp normákhoz igazodó teljes motorpaletta ilyen korai és átfogó átállításával a Hyundai ismételten megerősíti a környezetbarát modellek gyártása iránti elkötelezettségét és azon törekvését, hogy ügyfeleinek jövőorientált, tiszta technológiát kínáljon” – mondta Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland ügyvezetője.  „A Hyundai ezzel ismét úttörő szerepet vállal és már szériamodellként kínál elektromos, hibrid, plug-in hibrid és üzemanyagcellás hajtásláncot is. A Hyundai vásárló – legyen az benzines vagy dízelmotoros – a teljes körű átállásnak köszönhetően a meghajtás és a környezetvédelem tekintetében mindig naprakész lehet és a lehetséges behajtási tilalom sem fenyegetheti.” 

A jövőbeli határértékek betartását további kipufogógáz-tisztítási  technológiákkal érték el a Hyundai mérnökei. Ennek keretében minden olyan Hyundai modell, amely GDI, illetve T-GDI jelölésű közvetlen befecskendezéses benzinmotorral rendelkezik, egy részecskeszűrőt kap. Ez az eszköz megszűri a közvetlen befecskendezéses motorok kipufogógázában megjelenő koromrészecskéket. A hengerenkénti befecskendezési technológiával készülő MPI benzinmotorok a szívócső-befecskendezés optimalizálásával válnak Euro 6d-Temp kompatilbilissá.  A CRDi dízelmotorok a részecskeszűrő és az oxidációkatalizátor mellett egy SCR rendszert (szelektív katalitikus redukció) is kapnak, amely egy karbamid oldat befecskendezésével a nitrogén-oxidot nitrogénné és vízzé alakítja át.


A csupán 2019. szeptemberétől kötelező Euro 6d-Temp normára való korai átállás mellett a Hyundai a közeljövőben is igyekszik minél szélesebb körű környezetbarát modellkínálatot kialakítani. A vállalat a még idén bevezetésre kerülő Nexo modelljével immár a második szériagyártású üzemanyagcellás autóját hozza forgalomba, amelynek hatótávja az NEDC norma szerint eléri a 756 kilométert. Emellett érkezik a széles vásárlóréteg igényeit kielégítő első elektromos hobbiterepjáró, a Kona Electric NEDC szerinti 546 kilométeres hatótávjával. A Hyundai 2020-ig 15 alternatív meghajtású modell bevezetését ígéri a világpiacon.   

Az Euro 6d-Temp különlegessége, hogy az előírt határértékek megfelleését a valósághoz közelebb álló, a járművek hétköznapi használatára koncentráló mérések szerint állapítják meg. Ehhez kétféle tesztet hajtanak végre: a próbapados WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicle Test Procedure) és elsőként az RDE.módszer (Real Driving Emissions), amely esetében a károsanyag-kibocsátási értékeket valós körülmények között, az utcai forgalomban ellenőrzik.


A WLTP eljárás az eddigi Új Európai Járműciklus (NEDC) mérési módszerét váltja fel és már a 2017 szeptemberétől érvényes Euro 6c normákhoz is ezt a módszert alkalmazzák.  Miközben az NEDC elsősorban a különböző modellek fogyasztási és emissziós értékeinek összehasonlíthatóságára törekedett, a WLTP a hétköznapi közlekedést vázolja fel és ezen keresztül reálisabb értékeket kaphatunk. Az új tesztciklus hosszabb időt vesz igénybe és az autókkal magasabb átlagsebességet, valamint maximális sebességet is elérnek eközben. A tesztprogram erősebb gyorsításokat és fékezéseket, kevesebb álló helyzeti működést és szélesebb körű forgalmi helyzeteket is tartalmaz. Emellett magasabb sebességnél az extrafelszereltség többletsúlyát is figyelembe veszik, a külső hőmérséklet pedig jobban megfelel az átlagos európai körülményeknek. 

Az előd NEDC ciklushoz hasonlóan a WLTP esetében is egy labormérésről van szó. Az Euro 6d-Temp értékeinek vizsgálatához a károsanyag-kibocsátást első alkalommal vizsgálják valós menetkörülmények között a forgalomban. Az RDE-módszerrel ellenőrzik, hogy különösen a nitrogénoxidok és a koromrészecskék kibocsátása határértéken belül van-e.  A 2019 szeptember 1-től az Európai Unióban nyilvántartásba vett összes új autónak teljesítenie kell mind a próbapadon a WLTP és az utcán végzett RDE-módszer határértékeit. 

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei