Így készül az Év Autója a Hyundai indiai gyárában


A Hyundai vadonatúj Verna modellje méltán nyerte el nemcsak az Indiai Év Autója (ICOTY) díját, de négy hónap alatt eladott 30 ezer példányával páratlan sikerré vált Indiában. 

Négy hónap, 30 ezer megrendelés, 20 ezer kiszállítás. Ezek nem véletlen számok, hanem a Hyundai legújabb értékesítési sikerét jelző sarokszámok, amelyek a legújabb Verna generációhoz tartoznak. A legújabb Hyundai limuzin rekordokat dönt, miközben a szegmens élére tör. Mindezt pedig a 2017 augusztusi bevezetést követő néhány hónapban érte el. Az új Verna valóban újraírta a középkategóriás limuzinszegmens szabályait és igen magas mércét állított fel a konkurencia elé.      


Hogyan tudta ezt a Hyundai elérni? Miért olyan különleges a Verna? Hogxan találkozik az autó kidolgozása az indiai vevők igényeivel? Erre a választ a Hyundai Chennai  üzemében találjuk meg, amint végigkövetjük a sikermodell születésének folyamatát. 


A Hyundai gyára Tamil Naduban található, amely a koreai vállalat egyetlen létesítménye Indiában. Ez az oka annak, hogy a gyártás teljes folyamata itt zajlik. Ez annyit jelent, hogy a motoroktól a karosszériáig és a végső összeszerelésig minden a gyárban zajlik. A Hyundai Motor India létesítménye a Hyundai harmadik legnagyobb üzeme a világon, kapacitása éves szinten meghaladja a 600 ezer darabot. A termelés minden harmadik autója exportálásra kerül.   


A gyár teljes területe 530 hektár, amelynek 40 százalékát foglalja el az a hatalmas parkoló, ahol az elkészült autók kiszállításra várakoznak. A gyár területén két üzem áll: az 1-es és a 2-es üzem és mindkettőben meghatározott platformokon készülnek a különböző típusú autók. Az 1-es üzemet még 1997-ben avatták fel, itt készültek a hírek Santro (Atos), Santro Xing (Atos Prime) és Accent modellek. Jelenleg ebben a gyáregységben készülnek többek között a Creta, Elantra és a Tucson különböző változatai, összesen hat modellt állítanak elő itt. A 2-es üzem gyártja a Grand i10, Xcent, Elite i20 és a vadonatúj Verna modelleket. Érdekesség, hogy az Elite i20 az 1-es üzemben is készül. Mindkét üzemnek megvan a saját termelési rendszere, amely a préselésből, hegesztésből, fényezésből, a motorgyártásból és a végső összeszerelésből tevődik össze.        


A gyártás a présüzemben veszi kezdetét, ahol Mr. Rao felügyelete alá tartoznak a különböző folyamatok. A Hyundai Steel által leszállított hatalmas acélhengereket előbb lebontják, majd gondosan átmossák, ezt követően pedig a préselőbe kerülnek. Itt a napi termelési tervtől függően egy speciális megfelelő számú panelt készítenek. Így pl. a nap bizonyos szakaszában a préselőgép néhány másodperces eltérésekkel csak ajtópaneleket készít. A préselés után minden 50. panelt kiválasztanak és gondosan szemügyre veszik, mielőtt azok a raktárba kerülnének.     


Ezen karosszériapanelek a présüzemből a hegesztőüzembe kerülnek, ahol autóformát hegesztenek belőlük. Különböző szállítószalagok pontosan idejében hozzák a megfelelő alkotóelemeket, mint pl. ajtópanelek, padlópanelek, tetőpanelek, stb, amit az összehangolt robotkarok mágikus táncával építenek össze. Amint a karosszéria egységgé állt össze, a kész autóváz  egy sor megvilágított alagúton halad keresztül, ahol a minőségbiztosítási szakemberek hibákat keresve átvizsgálják azokat. A váz ezt követően a festőüzembe kerül, amit szigorúan elzárnak a kíváncsi tekintetek elől. Itt a teljes karosszériát egy hatalmas fürdőbe merítik, ahol a karosszéria korrózióálló réteget kap, majd minden elemet hét alkalommal fényeznek le, mire megkapják végleges színárnyalatukat. 


Miközben zajlik a karosszéria építése, a gyár egy másik szegletében megszületnek azok az 1.6 literes benzines és dízelmotorok, amelyek a Verna új változataiba is kerülnek. A munkások aztán ezt hozzáillesztik a sebességváltóhoz és a kipufogórendszerhez, amelyek így együtt alkotják a teljes hajtásláncot.   


A Végszereldében az addigra lefényezett karosszáriaváz elindul a leglátványosabb átalakulásra. Itt az ajtókat leveszik és egy különálló szerelősoron dolgoznak rajta. Erre azért van szükség, hogy a munkások könnyebben be tudják illeszteni a Verna üléseit, a műszerfalat és az elektromos rendszert. Az emberi munkaerő nagyjából 90 százaléka a végszereldében van jelen. Egy kiterjedt futószalagrendszer mozgatja az autó karosszériáját, miközben a munkások beteszik a lámpákat, feltöltik a folyadékokat, beépítik az üléseket és a műszerfalat. Ahogyan az autó halad a futószalagon, a karosszéria egy bizonyos ponton összeér a hajtáslánccal.   


Ez az úgynevezett "Házasság". A sínen álló platformon mozgó hajtáslánc összeér az autó karosszériájával, amit a munkások építenek végül össze. Nem marad más hátra, mint újra felszerelni az ajtókat és a kerekeket. Mielőtt azonban a Verna legurulna a szerelőszalagról, a munkások egy végső ellenőrzést végeznek el, ahol megbizonyosodnak arról, hogy minden panel a helyén van és minden a karosszéria összes eleme megfelelő árnyalatú  Egy másik csapat eközben azt is ellenőrzi, hogy a beltérben is minden kezelőszerv és minden funkció megfelelően működik-e.      


A Verna motorja először pörög fel és saját lábán érkezik a kerékbeállításra és -kiegyenlítésre. Ezek után jön a zuhanyteszt, ahol a tömítések minőségét vizsgálják át. Ezután minden egyes autó végighajt a tesztpályán azért, hogy az autó mindenben megfeleljen a kívánt követelményeknek. Miután az autó átment a teszten, felkészítik a szállításra. 


A gyártás összes eleménél látszik a Hyundai minőségpolitikája, amellyel a rendelési helytől függetlenül biztosítják a maximális minőségi követelményeket, így nem számít, hogy az autó hazai vagy exportpiacokra kerül, az összes autó azonos idő alatt, ugyanazon a futószalagon halad végig. A Verna, vagy más piacokon Accent teljesen ugyanaz az autó Indiában, vagy a világ bármely más pontján, ahová innen kerül.   


Nem csoda, hogy az új Vernát felkapta a piac. A forma, a hosszú extralista, az erős motorok és a legmagasabb szintű minőség alapján a siker borítékolható. Nem meglepő tehát az sem, miért választott a zsűri újra egy Hyundai Év Autójának Indiában.    

Forrás: overdrive.in

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését