Kettős győzelmet ünnepelt a Hyundai a Hungaroringen


A Túraautó-világkupa Hungaroringen megrendezett második futamán Gabriele Tarquini futott be győztesként, míg a második helyen Michelisz Norbert, harmadikként pedig Yvan Muller hozta a be a Hyundai i30 N TCR versenyautóját.

Remekül indult Michelisz Norbert versenyhétvégéje a Hungaroringen, hiszen 1:52,657 köridejével már a szombat délelőtti első szabadedzésen megdöntötte azt a  pályarekordot, amit tavaly szintén ő maga állított fel ugyanitt. Hazai pályán, hazai közönség előtt pedig nem is kívánhatott volna jobbat ennél. A hétvégén a Hyundai Motorsport támogatásával induló BRC Racing mellett az Yvan Muller Racing és a M1RA Racing is Hyundai i30 N TCR versenyautókkal állt rajthoz. 


Az időmérőn aztán Norbi ismét hozta formáját, így 1:52,644-es idejével rögtön a mezőny élére állt, míg a szabadkártyával induló M'RA színeiben Nagy Dániel az ötödik helyre, közvetlenül Gabriele Tarquini mögé hozta fel Hyundai i30 N TCR versenyautóját. Az időmérő végére Nagy ugyan előbb a nyolcadik, egy másik pilótát érintő büntetésnek köszönhetően a hetedik helyre csúszott vissza a rangsorban, ám teljesítményéről sokat elárul, hogy mindössze 172 ezreddel maradt el a négyszeres világbajnok Yvan Muller mögött. 


A szombati első futamon aztán hiába indult Michelisz Norbi az első helyről, a mellőle induló Guerrieri Hondájával simán legyorsulta, bár ehhez bevallottan a saját közepes rajtja is besegített. Norbi azonban nem hagyta magát, megpróbálta visszaszerezni első helyét, ám a nagy csatában végül a negyedik helyig csúszott vissza, míg csapattársa, Tarquini a hatodik helyig esett vissza. Közben a két Hondás, Ehrlacher az első, Guerrieri pedig a második helyen autózhatott tovább. Norbi azonban nem adta fel, a nagy rivális Mullert megelőzve a harmadik helyre hozta be az i30 N TCR-t, míg a Nagy Dani pozícióját megtartva a hetedik helyen zárta a futamot.


A vasárnap pedig a szombathoz hasonlóan jól alakult, hiszen Norbi az időmérőn újra megszerezte a pole pozíciót, a második leggyorsabb csapattársa, Gabriele Tarquini lett, míg Guerrieri a harmadik rajtrácsot csípte meg. A M1RA színeiben Nagy Dani a tizedik legjobb időt autózta, ami egyben azt is jelentette, hogy a vasárnapi első verseny fordított rajtsorrendjében ő indulhatott volna az első rajthelyről, ám a versenybírák Tassi Attila gyors körét elvették tőle, így Dani a kilencedik helyre lépett előre. Ez azonban egyben azt is jelentette, hogy a M1RA pilótája mégsem az első, hanem a második helyről kezdhette meg a versenyt.   


Norbi a fordított rajrács miatt a tizedik helyről indult az első futamon, amelynek első körének végére már a nyolcadik helyre tudott feljönni. Közben Nagy Daninak Ehrlacher mögött sikerült megtartania második pozícióját, ám a mögötte haladó Muller folyamatos támadásai miatt nem lehetett nyugodt. Egy kis viaskodás után Michelisz a nyolcadik körre, Bennanit megelőzve már a hatodik helyen autózott és ez ne mis változott a verseny leintéséig. A dobogó tehát második helyre Nagy Dani léphetett fel, míg a szintén Hyundai i30 N TCR-t vezető Muller harmadikként állhatott fel ugyanoda, Tarquini pedig a negyedik helyen végzett.


De persze mindenki a végső futamot, a vasárnapi utolsó verseny kezdetét várta. Sajnos Norbi a rajtnál ismét nem volt formában, így csapattársa, Tarquini simán legyorsulta és a magyar pilóta visszatámadása ellenére a kanyarban már ő fordult be elsőként. Egy műszaki hibás versenyautó kiszállítása miatt bejött a biztonsági autó is, utána pedig az eleredő eső miatt leintették a futamot. Az autók ismét a rajtrácson várták, hogy a csapatok hogyan döntenek a gumikról. Az eső azonban közben alábbhagyott, így a biztonsági autó mögött újra rajtoló mezőnyben Michelisznek újra csak annyi jutott, hogy közelről követhette Tarquinit és így „kéz a kézben” egészen a kockás zászlóig kísérték egymást. A harmadik helyre újra Muller futott be.     


„Van, amikor egy 5–7. helyezésnek is őszintén tudok örülni, de most hiába álltam fel kétszer is a dobogóra, be kell ismernem, hogy nem hoztam ki a maximumot a lehetőségeimből” – írta Michelisz blogján. „Sajnos egyik rajtnál sem voltam az ideális fordulatszám-tartományban, így hiába kaptam el jó ütemben a piros lámpák kialvását, nem gyorsult az autó elég erőteljesen. A téli teszteken és a marokkói szezonnyitón nem derült ki számomra, hogy a rajttechnikában lemaradásban lennék Gabriele Tarquinihez képest, de most egyértelművé vált, hogy ezen a területen muszáj fejlődnöm.”


Norbi nem kerülte ki a nagy vihart kavart csapatutasítást sem, miszerint a verseny közben rászóltak, hogy nem támadhatja Tarquinit: „Előre megbeszéltük, hogy ha az első két helyen jövünk el a rajt után, akkor onnantól nem támadjuk egymást, és megcsináljuk a kettős győzelmet, hiszen ezt kívánta a csapatérdek. Amikor ebben megegyeztünk a taktikai értekezleten, én voltam előnyösebb helyzetben, hiszen én rajtoltam a pole pozícióból, tehát a papírforma az lett volna, hogy Tarquini véd engem. A rajtnál azonban kihasználta a hibámat, és innen az volt a minimum, hogy tiszteletben tartom a megbeszélteket, ami fordított felállásnál az én győzelmemet ugyanúgy védte volna.”


„A WTCR-ben az i30 N TCR ismét megmutatta, hogy a kategória élén áll" – mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport Vásárlói Versenyrészlegének vezetője. „Az autó bajnokságban mutatott remek teljesítményét a csapatok és pilóták remek lendülete is segíti.”   

További saját fotók az eseményről a blog facebook oldalán találhatóak. Katt ide!

Forrás: michelisz.hu, index.hu

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei