Németország lehet a Hyundai Nexo legnagyobb európai piaca


A Hyundai Motor egyik vezetője szerint Németország lehet az új Nexo legígéretesebb európai piaca, ahol 2025-re legalább 400 hidrogén töltőállomás telepítését tervezik.

Sae Hoon Kim, a Hyundai üzemanyagcellás járműfejlesztési részlegének egyik vezetője egy sajtóeseményen beszélt a Hyundai Nexo európai bevezetéséről. Kim dicsérte Németország azon erőfeszítéseit, hogy a 2015-ben alapított H2 Mobility kezdeményezés által töltőállomás-hálózatot hozzon létre az üzemanyagcellás járművek elterjesztése érdekében. 


A Hyundai elsőként Genfben állította ki nyilvánosan az új Nexo modellt. A Koreában márciustól kapható új generációs üzemanyagcellás modell valamikor nyáron lesz kapható Európában, majd a negyedik negyedévtől az Egyesült Államokban is a szalonokba kerül.


Dong Geun Lee, a Nexo termékmenedzsere azt is hozzátette, hogy az új modell árát a Toyota Mirai limuzinhoz célozzák meg, amely jelenleg 78 600 euróért kapható Németországban. A Hyundai arra számít, hogy a Nexot elsősorban üzleti és flottavásárlók választják majd. Kim azt is hangsúlyozta, hogy évente több ezer Nexot szeretnének globálisan eladni, de konkrét számokat sem Európára, sem más régióra van nem határozott meg.


A Hyundai Motor Európában több mint ötszáz autót adott el abból az előző generációs üzemanyagcellás autóból, amit a Tucson/ix35 hobbiterepjáró alapjaira építettek. Ezt az autót a Hyundai 2013 óta kínálják Európában. 


Ehhez képest az új Hyundai Nexo egy teljesen önálló padlólemezre épült, amely az ix35 Fuel Cellnél nagyobb teljesítményt, hosszabb hatótávot és jobb menetteljesitményeket eredményezett. A Nexo villanymotorja a korábbi 136 helyett 163 lóerős lett, miközben a koreai szigorú mérési ciklus szerinti hatótáv eléri a 609 kilométert. Összehasonlításképpen a Toyota 500 km-t ad meg a Miraihoz. 


A Nexo a Hyundai Motor technológiájának csúcsát képviseli. Az autóba egy vadonatúj holttérfigyelő rendszer került beépítésre, amely sávváltás közben kamera képén mutatja az autó oldalát és hátulját. A Hyundai szerint ezt az iparágban elsőként a Nexoba építik be. Ebben a típusban mutatkozik be a Hyundai első automatikusan kormányzó sávtartó rendszere, ami az út során folyamatosan a sav közepén tartja az autót. 

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését