Villanyautógyárat épít a Hyundai Indonéziában
Az indonéziai ipari miniszter bejelentette, hogy a koreai Hyundai Motor egy 880 millió dolláros befektetéssel olyan gyártóüzemet készül az országban építeni, amely alkalmas lesz elektromos járművek összeszerelésére is.
Az indonéziai ipari miniszter, Hanjarto elmondta, hogy a koreai autóóriás, amely a Kia Motors leányvállalatával együtt a világ ötödik legnagyobb autógyártója, azt tervezi, hogy egy olyan autógyárat létesít Indonéziában, amelynek 250 ezer darabos évi gyártókapacitása lesz és a hagyományos erőforrásokkal szerelt autók mellett képes lesz elektromos járművek előállítására is. A miniszter azt is hozzátette, Indonéziának bőséges készlete van olyan nyersanyagokból, amelyek a villanyautók akkumulátorainak elengedhetetlen fontosságú alkotóelemei.
Hanjarto miniszter azt is elmondta, a tervek szerint a Hyundai tervezett üzemében elkészült járművek 53 százaléka exportálásra kerülne olyan térségekbe, mint Délkelet-Ázsia országai, vagy Ausztrália, míg a termelés maradék 47 százalékát a helyi piacon tervezik értékesíteni.
A Hyundai mostani indonéziai gyárépítési tervei azért fontos lépés a gyártó számára, mert ezzel is igyekszik függetleníteni magát a hatalmas kínai piactól, a vállalat legnagyobb piacától, ahol a Szöul és Peking között korábban kialakult diplomáciai nehézségek miatt az utóbbi időszakban jelentősen visszaesett a koreai termékek, így a Hyundai és a Kia modellek iránti kereslet. Hiába oldódott meg azóta ez a helyzet, a Hyundai csoport azonban továbbra is gyenge értékesítési eredményeket tud elérni, amihez a helyi konkurencia erősödése is hozzájárul. Tavaly ősszel már arról lehetett hallani, hogy a Hyundai és a Kia Kínában készült autóinak egy részét más délkelet-ázsiai piacon értékesítenék.
A Hyundainak jelenleg nincs saját önálló autógyára Délkelet-Ázsiában, mindössze egy kisebb léptékű összeszerelő üzemük működik Vietnámban. A vállalat szóvivője annyit mondott, nem kívánja jelenleg kommentálni a Hyundai indonéziai terveit. Közben Bo-sung Lee, a Hyundai egyik alelnöke annyit még hozzátett, hogy az ASEAN piacokon nagy növekedési lehetőségek vannak, ám ezek a piacok elég nehezen megközelíthetőek, mivel olyan japán konkurensek uralják ezeket, mint pl. a Toyota és a Honda.
A Hyundai Motor korábban azt is bejelentette, hogy egy 250 millió dolláros beruházással elektromos járműveket kíván a szingapúri székhelyű és Délkelet-Ázsia több területén működő Grab autómegosztó szolgáltató részére biztosítani. A Grab vállalat 2012-es indulása óta milliós létszámú ügyféllel és több mint 2,5 millió autómegosztást bonyolított már le.
A Szingapúrban idén kezdődő különböző tesztprogramban a Grab ügyfelei egyre növekvő számú Hyundai Ioniq Electric és Kona Electric modellt vehetnek igénybe, de emellett a Hyundai, a Kia és a Grab közösen törekednek a helyi és régiós töltőinfrastruktúra fejlesztésére is. A projekt további célja, hogy testreszabott karbantartási csomagokat alakítsanak ki és ezzel együtt vizsgálják, hogyan teljesítenek az elektromos autók Délkelet-Ázsia forró és párás klímájában.
Délkelet-Ázsia fontos piac az autómegosztó szolgáltatók számára, mivel rengeteg hatalmas népességű város van, amelyben nincs megfelelő tömegközlekedés, így a lakosság jelentős részének az autómegosztás kínál megfelelő alternatívát. A korábban felvásárolt Uber helyi vállalatával a Grab a térség legnagyobb ilyen szolgáltatója, amelybe a Hyundai már tavaly év elején egy meg nem nevezett összeget is befektetett.
Forrás: reuters.com, thedrive.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!